Koronavírus-időszak: 5 jógapóz, amely kiváló a stressz csökkentésére

Kitűnő módszer ez a testmozgás

A jóga kitűnő megoldás a feszültség és a stressz csökkentésére. Olyan időszakokban, mint a koronavírus-járvány, ez a testmozgás kimondottan segít megnyugtatni a testet és a lelket.

Manapság sokan választják a jóga gyakorlását, ha testmozgásra vágynak. Nem csoda, hiszen nemcsak kiválóan átmozgatja a testet, de élen jár a feszültség és a stressz csökkentésében is.

Amikor nem vagyunk jól sem testileg, sem lelkileg, vagy külső körülmények miatt érezzük rosszul magunkat – ilyen a koronavírus járvány időszaka is – a jóga sokat segíthet a stressz mérsékelésében, megnyugtat bennünket.

Vannak jóga pozíciók, amelyek kifejezetten ajánlottak a feszültség csökkentésére – s mint ilyen, javasoltak olyan időszakokra is, mint a koronavírus jelenléte.

Lássuk, melyek ezek.

1.Sas pozíció (Garudasana): ez a jógapóz arra készteti az elmét, hogy egyetlen pontra koncentráljon és összpontosítson, ami kiváló módszer a stressz kezelésére. Segít csökkenteni a vállak és a csípő feszültségét, amelyek képesek megtartani a stresszt.

 

2. Fekvő cipészpóz (Supta Baddha Konasana): elősegítheti a csípő, a belső comb és az ágyék területének nyújtását – vagyis minden olyan helyét, ahol feszültséget és stresszt tudunk megtartani.

3.Előrehajló póz (Uttanasana): ez a jógapóz segít ellazítani a zakatoló elmét, kiegyensúlyozza az idegrendszert, elősegíti a nyugalom és a béke érzését.

4.Gyermek póz (Balasana): a gyermek póz hozzájárul a fáradtság és a stressz csökkentéséhez, miközben nyújtja a csípőt, a combot és a bokát.

5.Hullapóz (Savasana): ez a jógapóz olyan könnyű testtartást követel meg, amely teljes relaxációt eredményez. Segít megfiatalítani a testet, az elmét és a lelket, miközben mérsékeli a stresszt és a feszültséget.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.