Ezekre a buktatókra ügyelj, ha jógázni szeretnél

Már sokszor elhatároztad, hogy rendszeresen jógázni fogsz, mégis mindig kudarcot vallottál? Néhány pontban elsoroljuk, hogy mi lehet az oka annak, hogy feladod.

 

A jóga évezredes hagyományokon alapul, így biztos lehetsz benne, hogy ha helyesen végzed a gyakorlatokat, akkor sok mindenben segít: a stressz leküzdésében, az egészséges életben, a testi-lelki harmónia elérésében. De a puszta elhatározás, hogy „beleállsz” a jógába, sokszor kevés ahhoz, hogy valóban rendszeresen rászánd az időt és adott esetben a pénzt.

Lássuk, mire ügyelj, hogy az elhatározásodat valódi életmódváltás is kövesse – mert hiszen a jóga erről is szól.

Foto:pexels.com

 

1. Egyedül, vagy társaságban?
Légy őszinte magadhoz, és döntsd el: inkább a társaságot kedveled, vagy magadban is jól elvagy? Ha az előbbi, akkor felesleges az otthoni jógával próbálkoznod, hiszen téged a közösség is inspirál abban, hogy egyáltalán belekezdj a jógázásba. Ha úgy érzed, szükséged van arra, hogy kimozdulj otthonról és egy jógastúdióban, kisebb-nagyobb társaságban az ilyenkor szokásos rituálék (öltözködés, beszélgetés, zuhanyzás, utazás…) sorozatába ágyazd a lényeget, a jóga gyakorlását, akkor ezt ne spórold el, hajrá! De ha jól elvagy egyedül (sőt, úgy vagy el jól), akkor keress egy neked tetsző jógavideó-sorozatot a videómegosztón, told félre otthon a kanapét, és kezdj bele. De a rendszeresség akkor is fontos.

2. Izomlázam lett, most kihagyok pár napot…
Az első órák után, még ha nem is feszegetted a teljesítőképességed határait (mert ugye a jóga nem erről szól), akkor is jó eséllyel borzasztó izomlázad lesz. Ez természetes, és nem ok arra, hogy kihagyj egy vagy több alkalmat a jóga gyakorlásából. Soha ne ess túlzásokba, ne erőltesd meg magad, a jógában nem jó, „ha fáj”… Óvatosan, de folytasd a jógázást, és hamarosan megfeledkezhetsz az izomfájdalomról.

Jóga, az emésztés jóakarója

3. Olyan béna vagyok, ez nem nekem való!
Az életben sok fronton lehetsz maximalista, de a jógamatracon ezt felejtsd el. Azok, akiket a képernyőn látsz, vagy akik a jógaórákat tartják, sok éves gyakorlással jutottak el arra a szintre, hogy az ászanákat helyesen és precízen végre tudják hajtani. Ha nem kedvetlenedsz el idő előtt, és egyszerűen csak élvezed az ászanákat, akkor hamarosan rugalmasabbak lesznek az ízületeid, az izmaid, harmonikusabb lesz a mozgásod, és ösztönössé válik a helyes levegővétel is. És akkor már a pózok is szépen sikerülnek!

 

4. Nem tudok kikapcsolni, égnek áll a hajam az egésztől!
Eleinte nevethetsz azokon az instrukciókon, hogy: lazítsd el a fejbőrödet, és hasonlók. Addig, amíg valóban nem állsz le, nem szakadsz ki a napi rutinból, addig ez valóban viccesnek tűnik. Tanuld meg kizárni a külvilágot arra az időszakra, amíg jógázol. Ne spórold meg soha a relaxációt, és főleg: kapcsold ki a mobiltelefonodat. Ne zümmögőre állítsd, ne némítsd – kapcsold ki. Kicsit szoknod kell a szitut, de ha komolyan próbálkozol, előbb-utóbb sikerülni fog még a fejed búbját is ellazítani. Tényleg!

Foto:123rf.com

5. Folyton ásítozok, fáradt vagyok ehhez!
Nem azért ásítozol jógázás közben, mert fáradt vagy (vagy nem csak azért…), hanem mert nincs hozzászokva a tested a fokozott – illetve: a normális – oxigénfelvételhez, amit a jógalégzés is provokál. Hidd el, ha ásítórohamok törnek rád, az annak a jele, hogy valamit jól csinálsz, és az oktató sem fog rád megharagudni. A fáradtságot pedig, ami rád tör, az első 10 perc után már nem fogod érezni. Szóval arra hivatkozva, hogy „fárasztó sport”, semmiképpen ne hagyd abba a jógázást!

 

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.