Térdfájdalomra csípőgyakorlat

Az Indiana Egyetem kutatói futónők részvételével elvégzett vizsgálatok során igazolták, hogy a csípő izmait erősítő mozdulatsorok csökkentik a térdben jelentkező fájdalmat, és javítják a testtartást.

„Az eredmények alapján elmondhatjuk, hogy az erősítőgyakorlatok sikeresen enyhítik a fájdalmat” – mondta el Tracy Dierks fizikoterápiás professzor. „A láb lendülete miatt csökkent a fájdalomérzet, ezáltal behajlítani is könnyebben tudták.”

A résztvevők hetente kétszer végeztek 30-45 percen keresztül olyan, otthon is végezhető gyakorlatokat, mint a féllábas guggolás vagy az ellenálló szalaggal végzett mozdulatok.

shutterstock_699598871

Négy futó erősített ilyen formán, míg további négyen a kontrollcsoportot alkották. A hathetes vizsgálati idő elején és végén erőnléti és mozgástani adatokat vettek a résztvevőkről. Az időszak lejárta után újabb hathetes periódus következett, amely során már mindegyik futó elvégezte az erősítő gyakorlatokat.

A vizsgálati idő végeztével úgy tapasztalták a kutatók, hogy mindegyik résztvevő esetében fejlődött a csípő és a térdek egymáshoz viszonyított mozgása, és jelentősen javult a lábfej, a lábszár és a comb hajlatainak működése is. Az eredményeket az Amerikai Sportorvosi Kollégium denveri éves találkozóján ismertették.

Forrs:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.