Karanténban is csinosan, egészségesen

Az otthon végzett munka során, vagy munka nélkül töltött napokban hajlamosak vagyunk lazábbra venni, elhanyagolni a megjelenésünket.

Pedig nem csak az agyunkat kell karbantartani, hanem a külsőnket is. Ugyanis, ha belesüppedünk a kényelembe, ha elhanyagoljuk a napi kötelezettségünket, egy idő után igénytelenné válunk, ez pedig megszokáshoz vezet. Muszáj tehát a reggeli ébredés után ugyan úgy cselekednünk, mintha munkába indulnánk: rendbe tenni, kiszellőztetni a lakást, és persze rendbe tenni magunkat is: fürdés, fogmosás, öltözködés, csinosítás (smink, frizura, férfiaknak borotválkozás stb.).

Fotó: 123rf.com

Jó, ha előre megtervezzük a napi feladatunkat, elfoglaltságunkat, ezáltal elkerüljük azt, hogy lézengjünk a lakásban, nem találjuk a helyünket.

Itt a lehetőség a szekrényekben lévő holmik szortírozására, újra rendezésére, a függönyök, abroszok, takarók mosására, varrásra, a cipők pucolására, a fűszerek átválogatására.

A magunk szabta napirendben fontos a tudatos étkezés is. A bezártság hajlamosít arra, hogy többet együnk. Ne tegyük! A karanténban is maradjunk a megszokott rendnél: reggeli, ebéd, vacsora, s nem biztos, hogy most szükséges a tízórai és az uzsonna, hiszen kevesebbet mozgunk, kevesebb kalóriára van szükségünk.

Törekedjünk egytál ételek készítésére, már csak spórolásból is. Van időnk, készítsünk heti étlapot magunknak! S legyünk kreatívak! Pl. mikor készítünk köménymagos levest? Ha betegek vagyunk. Pedig a köménymag kiváló a szervezetnek normál hétköznapokon is, s, ha a levest hagymával, foghagymával, fűszerekkel ízesítjük, máris meg van a finom ebédünk. Persze kinek-kinek ízlése szerint lehet belevágni, egy kis krumplit, vagy belekeverni egy tojást, vagy kockára vágott pirított kenyérdarabkákat. Ne maradjon ki a saláta, a gyümölcs se a napi étkeinkből, viszont ezekből se együnk többet, mint, amennyit egyébként fogyasztunk.

Fotó: 123rf.com

Spóroljunk! Nézzük át, mennyiből gazdálkodhatunk és amikor vásárolni szükséges, írjuk össze, mire van szükségünk és csak azokat vegyük meg.

Ne hanyagoljuk el a testünket se: otthon is mozoghatunk: helyben járás, helyben futás, torna, körbe sétálni a lakás minden helyiségét, kinek, mi esik jól, vagy egészsége függvényében mit csinálhat.

A lényeg, hogy önkéntes vagy kötelező karanténunkban is legyünk csinosak, fittek, és tettre készek.

S ne feledjük, ha nem muszáj kimozdulni, ne tegyük, maradjunk otthon! Mindannyiunk érdekében!

Szerző: Szigethy Emma

Kedves olvasó! Amennyiben életmód tanácsra van szüksége, vagy pár megnyugtató mondatra kommentben megkeresheti szerzőnket, aki életmód tanácsadóként is elismert szakember és aki szeretettel várja a kérdéseket!

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.