Karanténban is csinosan, egészségesen

Az otthon végzett munka során, vagy munka nélkül töltött napokban hajlamosak vagyunk lazábbra venni, elhanyagolni a megjelenésünket.

Pedig nem csak az agyunkat kell karbantartani, hanem a külsőnket is. Ugyanis, ha belesüppedünk a kényelembe, ha elhanyagoljuk a napi kötelezettségünket, egy idő után igénytelenné válunk, ez pedig megszokáshoz vezet. Muszáj tehát a reggeli ébredés után ugyan úgy cselekednünk, mintha munkába indulnánk: rendbe tenni, kiszellőztetni a lakást, és persze rendbe tenni magunkat is: fürdés, fogmosás, öltözködés, csinosítás (smink, frizura, férfiaknak borotválkozás stb.).

Fotó: 123rf.com

Jó, ha előre megtervezzük a napi feladatunkat, elfoglaltságunkat, ezáltal elkerüljük azt, hogy lézengjünk a lakásban, nem találjuk a helyünket.

Itt a lehetőség a szekrényekben lévő holmik szortírozására, újra rendezésére, a függönyök, abroszok, takarók mosására, varrásra, a cipők pucolására, a fűszerek átválogatására.

A magunk szabta napirendben fontos a tudatos étkezés is. A bezártság hajlamosít arra, hogy többet együnk. Ne tegyük! A karanténban is maradjunk a megszokott rendnél: reggeli, ebéd, vacsora, s nem biztos, hogy most szükséges a tízórai és az uzsonna, hiszen kevesebbet mozgunk, kevesebb kalóriára van szükségünk.

Törekedjünk egytál ételek készítésére, már csak spórolásból is. Van időnk, készítsünk heti étlapot magunknak! S legyünk kreatívak! Pl. mikor készítünk köménymagos levest? Ha betegek vagyunk. Pedig a köménymag kiváló a szervezetnek normál hétköznapokon is, s, ha a levest hagymával, foghagymával, fűszerekkel ízesítjük, máris meg van a finom ebédünk. Persze kinek-kinek ízlése szerint lehet belevágni, egy kis krumplit, vagy belekeverni egy tojást, vagy kockára vágott pirított kenyérdarabkákat. Ne maradjon ki a saláta, a gyümölcs se a napi étkeinkből, viszont ezekből se együnk többet, mint, amennyit egyébként fogyasztunk.

Fotó: 123rf.com

Spóroljunk! Nézzük át, mennyiből gazdálkodhatunk és amikor vásárolni szükséges, írjuk össze, mire van szükségünk és csak azokat vegyük meg.

Ne hanyagoljuk el a testünket se: otthon is mozoghatunk: helyben járás, helyben futás, torna, körbe sétálni a lakás minden helyiségét, kinek, mi esik jól, vagy egészsége függvényében mit csinálhat.

A lényeg, hogy önkéntes vagy kötelező karanténunkban is legyünk csinosak, fittek, és tettre készek.

S ne feledjük, ha nem muszáj kimozdulni, ne tegyük, maradjunk otthon! Mindannyiunk érdekében!

Kedves olvasó! Amennyiben életmód tanácsra van szüksége, vagy pár megnyugtató mondatra kommentben megkeresheti szerzőnket, aki életmód tanácsadóként elismert szakember és aki szeretettel várja a kérdéseket! 

Szerző: Szigethy Emma

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.