Edzés után a csokistej – Kamu vagy hasznos?

Állítólag így kiválthatók az elég drága edzés utáni készítmények. De tényleg igaz ez? Kutatók megvizsgálták.

Foto:pixabay.com

Egy kemény, aktív edzés után fontos, hogy újra feltöltsük a szervezetünket. Ilyenkor fehérjét és szénhidrátot ajánlott bevinni, amelyekkel feltöltjük a kimerült tápanyag-raktárakat, helyreállítjuk a szervezetünket. Sok cég pont ilyen termékeket dob piacra (általában jó drágán), viszont egy új tipp a gyermekkorunkból érkezik: igyunk csokis tejet edzés után.

A csokis tej tartalmaz fehérjét, szénhidrátot és zsírt is, emellett vizet, elektrolitokat, amelyek elengedhetetlenek a szervezetünk feltöltéséhez.

A European Journal of Clinical Nutrition szaklapban publikált tanulmány tudományosan is alátámasztja az edzés után fogyasztott csokis tej pozitív hatásait.

Foto:pixabay.com

A kutatás során 12 tanulmányt vizsgált át, amelyből 11-ben voltak adatok a teljesítményről és a gyógyulási jelekről, beleértve az észlelt erőfeszítést, a kimerülésig eltelt időt, a pulzusszámot és a kreatin-kináz aktivitását. A vizsgálatok során azt nézték, a csokis tej hogyan hat edzés után, összehasonlítva placeboval és sportitalokkal.

A kutatás kimutatta, hogy

“A csokis tej ugyanúgy vagy jobban teljesít mint a placebo vagy a sportitalok.”

Viszont megjegyezték, hogy több vizsgálat és nagyobb minta kell ahhoz, hogy végleges következtetést lehessen levonni. Ennek ellenére a csokis tej amúgy is egy remek ital: egészséges szénhidrátokat, fehérjét biztosít, az izomszövetet támogatja, tartalmaz magnéziumot, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, sőt, finom.

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.