A négy fal között virágzik az online kereskedelem

Az otthonmaradásra irányuló intézkedések minden kétséget kizáróan az online kereskedelem felé tolják el a keresletet.

Az elmúlt hónapban dupla annyian kerestek rá Google-ben a “Tesco és az Auchan házhozszállítás” kifejezésekre, mint egy évvel ezelőtt, a webshopok kosarai pedig egyre gyorsabban megtelnek, mióta fennáll a jelenlegi egészségügyi helyzet.

 

A Google Trends adatai alapján elmondható, hogy március elejéhez képest közel 70%-al többen kerestek rá az “auchan házhozszállítás” kifejezésre, a Tesconál pedig ahogy a mellékelt ábra is mutatja, az elmúlt 5 évhez képest rekordmennyiségű keresés történt. Kapacitáshiány miatt pedig nehezen tudnak rendeléseket fogadni.” – árulta el Alberti Dorina, online marketing szakértő.

 

A SzerszamKell.hu barkácsáruház adatai alapján a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt az idei évben: januárhoz képest 60-70% az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából is következik. Ha azonban kivonjuk belőle ezeket a tételeket, így is bőven két számjegyű a növekedés.

Nem csak élelmiszert és fertőtlenítőt rendelünk házhoz

 

Kun Álmos, a magyar tulajdonú Dockyard üzletlánc marketing vezetője elárulta, hogy tavaly márciushoz képest 80%-kal növekedett a webshop forgalma a hónap első felében, míg az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40%-kal visszaesett. “Reméljük, hogy a koronavírus minél hamarabb lecseng és visszatér az élet az üzletekbe is, hiszen sokan a ruházati termékeket szeretik megfogni, felpróbálni.”

“Most nem a kényelmen van a hangsúly, hanem a biztonságon, hiszen kisebb a valószínűsége, hogy megfertőződünk, ha csak közvetlenül a futárral kerülünk kapcsolatba egy rövid időre. A jelenlegi egészségügyi helyzetben pedig kiemelten fontos odafigyelnünk arra, hogy hány emberrel érintkezünk egy nap.” – jelentette ki Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője.

 

“Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mivel a hatás nem ennyire azonnali és látványos, mint az élelmiszerek esetében. Ennek ellenére várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet.” –  árulta el Alberti Dorina.

A kérdés az, hogy ha ismét helyreáll a rend, vajon a vásárlási szokások visszaállnak-e a vírus megjelenése előtti állapotba, vagy akik a mostani hónapokban kaptak rá az online rendelés ízére, vajon megtartják-e majd ezt a szokásukat? Az ilyen helyzetek gyakran egy-egy szeget vernek a hagyományos kereskedelem koporsójába.

 

Forrás: https://napidoktor.hu/index


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.