A magyar nők önmaguk legszigorúbb kritikusai

Kihívásként, életcélként, feladatként élik meg a feléjük megfogalmazott elvárásokat a magyar nők – derül ki a Rossmann és a Kantar Millward Brown  közös kutatásából. A 20-50 év közti korosztályba tartozó, drogériákat rendszeresen látogatók részvétel készült online kvalitatív felmérés szerint a válaszolók akkor érzik magukat 100%-ban nőnek, ha a főleg saját maguknak felállított mércének sikerül maradéktalanul megfelelniük.

Fiatal nők, kisgyermekes anyukák és háztartást vezető nők vallottak a nőiesség megélésével, az anyasággal és mindennapi kihívásaikkal kapcsolatos tapasztalataikról és gondolataikról az egyik vezető drogérialánc felmérésében.

Az eredményekből kiderül, hogy többségük az általános társadalmi elvárások mellett a saját maga számára felállított – gyakran a környezeténél sokkal szigorúbb – követelményeknek igyekszik megfelelni, ezek sikeres teljesítése esetén érzi magát 100%-osan nőnek.

Egyaránt fontos számukra a saját magukra és környezetükre vonatkozó igényesség, vagyis az ápoltság és a tisztaság érzése, az egészséges test és lélek fenntartása és a szeretteikről való gondoskodás.

Ezek a kihívások, életcélok a drogériai termékválasztásaikban is megjelennek. Önkifejezésük eszközeiként az ún. love termékeket tekintik – ami lehet valakinek a kedvenc parfümje, alapozója vagy samponja, de akár egy jó takarítószer is. Ezekhez a termékekhez a nők emocionálisan kötődnek: alapvető funkciójuk teljesítésén túl élvezetet és kényeztetést is nyújtanak számunkra vagy a szeretteikről való gondoskodást tudják kifejezni általuk.

A kutatásban résztvevők elárulták, „love” termékeik segítik őket a nőiességük megélésében: mindhárom célcsoport szívesen vásárol drogériai termékeket, én-időnek élik meg az akár heti rendszerességgel 20-30 percet jelentő nézelődést, válogatást. A válaszolók szerint a drogériában sok minden megtalálható, amire a testnek, léleknek és a háztartásuknak szüksége van, ezért a drogéria-látogatás és a drogériai termékek fontos szerepet töltenek be az életükben.

 

„Több mint harminc éve vagyok védőnő, és ezalatt rengeteg változott a várandósgondozás és a terhességhez, a kismamákhoz való társadalmi hozzáállás is. A babavárás csodálatos dolog, de nem érdemes túlmisztifikálni, hiszen az élet természetes velejárója. Fel kell készülni erre az időszakra, de a rugalmasság is elengedhetetlen” – tanácsolja Gellérthegyi Edit. Egy kismamám kész haditervet készített az első hónapokra, de mivel a baba ezt nem olvasta, a tervet a harmadik napon ki is kellett dobnunk. Nem szabad görcsösen az elvárásokhoz, a tervezett feladatokhoz ragaszkodni, és fontos, hogy ne hagyjuk, hogy összefolyjanak a napok, hogy úgy érezzük, mindig ugyanazt csináljuk. Nagyon fontos kimozdulni! Ha csak a picivel indulunk sétálni, már akkor is szebben öltözünk fel, kicsit jobban figyelünk a megjelenésünkre, igyekszünk nőként is komfortosan érezni magunkat. Örömmel tapasztalom, hogy egyre több apuka segít ebben a párjának. Ma már szeretnének aktívan részt venni a gyermekvállalásban, nevelésben: legyen szó a szakirodalom tanulmányozásáról, a védőnői tanácsadásra járásról vagy a házimunkáról. Az ő támogatásuk is szükséges ahhoz, hogy az anyukáknak legyen idejük magukkal foglalkozni, hogy megélhessék nőies oldalukat” – tette hozzá a szakértő. 

 

 

Forrás: https://napidoktor.hu/index


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.