Egészségtudatosságra nevelő kampány indult

Mit vegyünk? Mit tegyünk, hogy egészségtudatosabbak legyünk? 

Megfelelő táplálkozás, mozgás – ma már sokan tudják, hogy ezek az egészséges életmód alapvető feltételei. De mit tehetünk még egészségünkért? Hogyan lehetünk egészségtudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján válasszunk?

„Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság egészségtudatosságot növelő kampányokat indított, a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében. A projekt keretében megvalósuló kampányoknak köszönhetően a fogyasztók olyan hasznos, könnyen hozzáférhető, lényegre törő és közérthető információkhoz juthatnak, melyeknek köszönhetően még többet tehetnek a saját és családjuk egészségéért, az egészségtudatos fogyasztás elterjesztéséért”- említi beszédében Dr. Szente István a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság mb. főigazgatója.

A 618 714 289 Ft összköltségű, 486 742 531 Ft támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A 486 742 531 Ft európai uniós támogatás segítségével elérendő célok:

  • az egészségre nevelő, az egészségtudatos magatartásformák, szemléletek, életmódprogramok közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával,
  • a fogyasztók egészségének hosszú távú megőrzése,
  • az egészségtudatos fogyasztói magatartás erősítése.

„A széleskörű kampány keretében a fogyasztók országszerte számos rendezvényen, kitelepülésen találkozhatnak majd a kampány üzeneteivel egészen 2015. október 31-ig. Érdemes tehát nyitott szemmel járni és a rendezvényhelyszíneken keresni az egészségtudatosság fogyasztóvédelmi aspektusait hirdető sátrakban felállított szórakoztató installációkat, melyek révén közérthető formában kívánjuk eljuttatni üzeneteinket a fogyasztók irányába”- tájékoztat Siklódi László Levente a Projekt Iroda vezetője.

 A rendezvényeken túlmenően izgalmas infógrafikákkal gazdagított kisfilmek is készülnek a kampány keretében, kiemelt üzeneteinket pedig citylight hirdetéséken is meg lehet majd találni.

egészséges nő

Mindennek érdekében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézettel, valamint az ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatalával és annak intézményével, a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézettel közösen dolgozik majd a következő időszakban.

„Együttműködünk a kozmetikumok, étrend-kiegészítők, energiaitalok, illetve a víz témakörökben”- tájékoztat Dr. Paller Judit országos tisztifőorvos.

Az európai uniós támogatás segítségével létrejövő együttműködés és a megvalósuló informatikai fejlesztések eredményeként közös társhatósági honlap jön majd létre. Az együttműködés célja, hogy az étrend-kiegészítők, a kozmetikumok, az energiaitalok és a víz témakörében tudásunkat egyesítsük és több szempontot figyelembe vevő, a korábbiaknál jóval komplexebb tájékoztatást nyújtsunk.

„A vizsgálatokon kívül a NEFI az egészségfejlesztési irodák hálózata együttműködik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal.”- tájékoztat Dr. Török Krisztina a NEFI főigazgató asszonya.

Mindemellett két új Facebook játék is megalkotásra kerül és az NFH meglévő telefonos alkalmazása is megújul, továbbá új, komplex tájékoztató anyagok, filmek és hírlevelek készülnek.

Az NFH elsősorban három fő kategóriába (1. mindennapi táplálkozás, 2. mindennapi mozgás, 3. mindennapi szépségápolás) sorolható témakörökben kíván a fogyasztók, a fogyasztóvédelmi szakemberek, a vállalkozások, a civil szervezetek és a diákok számára hasznos és aktuális információkkal szolgálni. Utóbbi célcsoport számára 19 oktatási intézményben fogyasztóvédelmi tanórák kerülnek megtartásra, emellett az NFH akkreditált laboratóriumának munkatársai bölcsődékbe és játszóházakba is ellátogatnak, ahol a bölcsődei gondozók és játszóházi dolgozók részére adnak át hasznos tanácsokat a gyermekjátékok biztonságosságával kapcsolatban.

Forrás: