Top 15 egészséges bogyó – finomak és távol tartják a bajokat 2.rész

A fekete berkenyétől az egresig

A bogyófélék számos egészséges hatásáról már bizonyára hallottunk. Nemcsak a legismertebb egy-két fajtát érdemes azonban kipróbálni. Lássuk a leginkább egészséges bogyóféléket!

Ha szeretjük a bogyókat, nagy eséllyel rendszeresen teszünk az egészségünkért is. Nemcsak a legnépszerűbbekkel érhetünk el azonban sikert. Az áfonya, eper vagy a szeder mellett több olyan bogyó van, amely nemcsak ízletes, de távol tartja a betegségeket. Lássuk tehát mindet!

Cikkünk első részében (LINK) az első 7-ről esett szó. Vegyük szemügyre a többi bogyót is!

8.Arónia (fekete berkenye) bogyó: ez az egészséges, sötétlila bogyóféle vitaminban, ásványi anyagokban és tápanyagokban is gazdag. Ezen tulajdonágai miatt a kutatók régóta vizsgálják, miként tudnak segíteni a méhnyak-, bőr-, mell- és vastagbélrák megelőzésében. Kutatják azt is, vajon az arónia bogyó hozzájárulhat-e a máj- és szívbetegség, vagy éppenséggel az elhízás elleni küzdelemhez. Frissen, de fagyasztóból kivéve is finom. Tea formában szintén kellemes.

Foto:webmd.com

9.Bodza: elsőre nem tűnhet bogyónak, de az, a leginkább egészséges fajtából. Az emberek több száz éven át alkalmazták a megfázás és az influenza ellen. Néhány tanulmány szerint a bodza kivonata lerövidítheti az influenza tünetes időszakát, ha az első egy-két napban alkalmazzuk. Csak főzve szabad azonban fogyasztani, mert nyersen beteggé tehet. A bodzát terhes és szoptató nők, valamint gyenge immunrendszerűek nem használhatják. Diabétesz-gyógyszerekkel, hashajtókkal és vizelethajtók együtt sem alkalmazandó!

Foto:webmd.com

10.Vörös málna: réges-rég a málnanövények egy részét a reggeli rosszullét és gyomorfájás kezelésére használták. Ma már tudjuk, hogymaguk a bogyók is komoly erővel bírnak. A málna tele van tápanyagokkal, amelyek segíthetnek a rák különböző típusainak leküzdésében, egyéb tápanyagaik az agy védelmét szolgálhatják. Noha ugyanezeket az anyagokat megtalálhatjuk az étrend-kiegészítőkben, a legjobb a friss málna – előnyei is nyilvánvalóbbak.

Foto:webmd.com

11.Törpemálna: ebből a különös, barackszínű, egészséges bogyóféléből 2/3 csészényi kétszer több C-vitamint rejt, mint egy pohár narancslé. Antioxidánsokban is gazdag, ez az oka annak, hogy bizonyos bőrápoló termékekben alkalmazzák. A legjobb aznap enni, amikor leszedték, de fagyasztani is lehet, így több mint 2 évig eláll.

Foto:webmd.com

12.Amerikai tőzegáfonya: erről a bogyóról sokáig az a hír járta, hogy javítja a látást. A II. világháborúban a pilóták lekvár formában fogyasztották, abban bízva, hogy segíti majd éjszakai látásukat. Miközben kivonata segít megelőzni a szemproblémákat – így a szürkehályogot és az időskori makuladegenerációt -, több kutatás szükségeltetik ennek bizonyítására. Orvosunkkal érdemes egyeztetnünk, mielőtt tőzegáfonya-kiegészítőt szedünk. Frissen főleg nyár végén és kora ősszel élvezhetjük édes-fanyar ízét.

Foto:webmd.com

13.Ginseng bogyó: a növény gyökerének egészséges mivolta felől aligha lehet kétségünk. De mi a helyzet a bogyókkal? Egereken végzett vizsgálatok alapján a ginseng bogyó képes lehet csökkenteni a koleszterinszintet, leküzdeni a rákot és csökkenteni a bélgyulladást. Ha valaki cukorbeteg, van némi bizonyíték arra, hogy a ginseng bogyólé hozzájárulhat a vércukorszint és a testsúly szabályozásához. Keressük a bogyó kivonatát bőrápoló termékekben is. Segíthet megküzdeni a bőrkárosodással és az öregedés hatásaival.

Foto:webmd.com

14.Egres: ezek a gyümölcsök érésükkor világoszöldek, rózsaszínűek vagy pirosak is lehetnek. Indiában az egres egyik típusát, az amlát hosszú ideje alkalmazzák megfázás és láz kezelésére, de segíti az emésztést és hajtonikként is használatos. Mára némi bizonyíték van arra, hogy az egres segít megküzdeni a rákkal, javítja a máj egészségét, megelőzi a csontritkulást, kezelheti a parazitákat és a fertőzéseket. A tudósok azonban további kutatásokat sürgetnek.

Foto:webmd.com

Ez az egészséges bogyó frissen vagy főzve is finom – ám mielőtt kiegészítő formában alkalmaznánk, konzultáljunk róla orvosunkkal.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.