Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?

Egy hónap elröppent már az évből, ilyenkor sokakban felmerül, hogy mi a helyzet a fogadalmainkkal? Egyáltalán érdemes-e újévi fogadalmat tennünk?

És hogy miért is teszünk ilyeneket, mikor az esetek nagy százalékában nem is vagyunk képesek betartani?

A dolog minden bizonnyal onnan ered, hogy az óesztendő lezárásával szeretnénk magunk mögött hagyni néhány rossz szokást, és valamit gyökeresen megváltoztatni életünkben. Az újévi fogadalmak azonban többnyire fellángolások maradnak, s így a kudarc is kéz a kézben jár vele. Ezzel pedig az újabb és újabb hónapok beköszöntével nem mindig könnyű szembenéznünk.

Merthogy a titok igazából az, hogy nem egyik pillanatról a másikra kell valamit a szokásaink közül eldobni és újrakezdeni, hanem csak az működik, ha életvitelt is váltunk vele. A legtöbben január elején döntik el, hogy szeretnének egy kicsit jobb formába lendülni, leadni az évvégi stressz vagy az ünnepi lakomák alatt felszaladt kilókat. Ámde hiába mondjuk azt, hogy most akkor fogyókúra, ha két napig bírjuk az éhezést, hiába akarunk kevesebb édességet enni, ha első adandó alkalommal elcsábulunk egy cukrászda kirakata előtt. A komplett életmódváltáshoz mindenképpen többre van szükség. Például, hogy döntsük el, hogy megreformáljuk a bevásárlási és az étkezési szokásainkat is. Ez pedig egyszerre fog jót tenni a pénztárcánknak, az egészségünknek és az alakunknak is.

Első és legfontosabb szabály: sose menjünk éhesen vásárolni és ne vegyünk meg első felindulásunkban mindent, amit megkívánunk, vagy ami a kezünkbe kerül. Sokan javasolják, hogy készítsünk bevásárlólistát, sőt, vannak, akik egyenesen heti menü-listát is gyártanak, hogy pontosan azt vegyék meg és vigyék haza, amire szükségük van.

Éhezni, koplalni nem lehet. Tehát fontos, hogy jót és jól együnk. Ehhez persze gyakran az elkészítendő fogásokat is érdemes megreformálni, de sokszor elég, ha csak 1-2 dolgot módosítunk a receptekben. Az alapanyagokat igyekezzünk minél gondosabb megválasztani. Ismerkedjünk meg a természetes és bio alapanyagokkal, ne vásároljunk finomított lisztet és cukrot. Sok-sok gabona és készítmény vár arra, hogy felfedezzük, elég, ha csak a Biopont kínálatában körülnézünk. Így, ha étrendünkbe beiktatjuk a konyhakész hántolt kölest, a barna rizst, a bio kukoricadarát, vagy a bulgurt, már több irányba kezdhetünk el kísérletezni az ételeinkkel. Sovány hús és hal, zöldség és egészséges gabona, ez alapja lehet egy olyan táplálkozásnak, amelyből megfelelő energiát is nyerünk, ellátjuk a szervezetünket elegendő jó fehérjével és szénhidráttal és rosttal.

Íme egy remek színpompás, ízletes fogás, amely talán inspirációt ad az életmódváltáshoz:

Bulgurral töltött paprika

Hozzávalók:

  • 3 féle színű kalifornai paprika (adagonként 1 db)
  • 400 g darált pulykahús
  • 200 g Biopont bio bulgur
  • 1 fej hagyma
  • só, bors
  • kakukkfű
  • olívaolaj

A hagymát apróra kockázzuk, olívaolajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a darált húst, együtt megpirítjuk, sóval, borssal kakukkfűvel ízesítjük. A bulgurt dupla mennyiségű sós vízzel leforrázzuk, hagyjuk, hogy félig megpuhuljon, majd hozzákeverjük a raguhoz és készre pároljuk.A kaliforniai paprikákat keresztben felvágjuk, és belekanalazzuk a tölteléket, majd kalapként ráültetjük a tetejét. Egy sütőtálba tesszük, és forró sütőben addig sütjük, amíg a paprikák kicsit megereszkednek, de még roppanósra sülnek. Igazán könnyű, tápláló fogás, és könnyen, gyorsan elkészíthető.

Ugye, hogy így nem is olyan nehéz betartani az újévi fogadalmakat?

www.biopont.hu

Forrs: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.