Íme a Pritikin Diéta

A Pritikin diéta egy szívbarát, magas szénhidrát-, alacsony zsírtartalomra, mérsékelt testmozgásra épülő életmód diéta, melyet az 1960-as években fejlesztettek ki

A diéta leírása

A Pritikin terv egy diéta, mely teljes kiőrlésű gabonákra és rostokra épül. A kalóriáknak kevesebb mint 10%-a származhat csak zsírokból. A Pritikin terv adott adagok fogyasztására épül minden élelmiszercsoportból.

– Legalább ötször fél csésze teljes kiőrlésű gabona, mint a barna rizs, búza, zab vagy keményítőben gazdag zöldség, mint a burgonya, szárazbab vagy zöldborsó. A finomított termékeket (fehérliszt, tészta, fehér rizs) napi két adagra kell csökkenteni.

– Legalább négyszer egy csésze nyers zöldség, vagy fél csésze főtt zöldség. A sötétzöld, leveles, narancs- vagy citromsárga zöldségek a legjobbak.

– Legalább három adag gyümölcs, az egyik kiváltható gyümölcslével.

– Két adag kalciumban gazdag élelmiszer, mint a zsírmentes tej, zsírmentes joghurt vagy vitaminnal dúsított szójatej.

Nem több, mint 3,5 főtt adag állati proteinből. A halak és a kagylók a legjobbak. A szárnyasok egyszer egy héten, a marha egyszer egy hónapban ideális. A diéta alkalmas a vegetáriánusok számára is, ha az állati fehérjét, növényire cserélik szójatermékek, bab és lencse formájában.

burgonya1

– Nem több, mint egy koffeines ital naponta. Helyette vizet, alacsony nátriumtartalmú zöldségleveket, gabona alapú kávét, vagy koffeinmentes teát fogyasszunk.

– Nőknek nem több, mint négy alkoholos ital egy héten, férfiaknak nem több, mint hét – legjobb a vörösbor.

– Nem több, mint hét tojásfehérje egy héten.

– Nem több, mint ¼ csésze dió naponta.

Más ételek, mint a telítetlen olaj, finomított cukrok, magas nátriumtartalmú fűszerek, vagy a mesterséges édesítőszerek a „veszélyes” élelmiszerek. Ezek nem ajánlottak, de ha használod őket, a Pritikin terv meghatározza, hogyan mérsékeld őket.

Az állati zsírok, feldolgozott húsok, a nem zsírmentes tejből készült tejtermékek, a tojássárgája, a sós nassolnivalók, torták, sütemények, sült ételek és a hasonlóan magas kalóriatartalmú élelmiszerek tiltólistán vannak. A Pritikin terv ezeken kívül előír napi 45 perc könnyű mozgást, mint például a séta.

zoldsegek24

A diéta előnyei

– Csökkenti a koleszterinszintet.

– Csökkenti a vérnyomást, így azok az emberek, akik ettől szenvednek, nem szorulnak többé vérnyomáscsökkentő gyógyszerekre.

– Kontrollálja az inzulinszintet, így azok, akik 2-es típusú diabétesztől szenvednek, könnyebben kordában tarthatják a betegséget, akár gyógyszerek nélkül.

– Csökkenti a szívroham, a magas vérnyomás, a diabétesz, az érelmeszesedés, az elhízás valamint a mell- és prosztatarák kockázatát.

Figyelmeztetés!

Mint minden diétát, ezt is érdemes egy orvossal átbeszélni, mivel a Pritikin az egyéni körülményeken alapul. Növésben lévő gyermekeknek nem ajánlott.

Kockázata is van

A legnagyobb kockázat, hogy a diéta nagyon szigorú, így azok, akik eleinte leadnak néhány kilót, kitartás nélkül azt vissza is fogják hízni, és beindul az úgynevezett jojó-effektus, valamint az egészségügyi problémák is visszatérhetnek.

Forrás:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.