Így lehet tuti a fogyás!

A túlsúlyosak körében általában felmerül a kérdés, hogy mit és hogyan érdemes sportolniuk, hogy megszabadulhassanak a felesleges kilóiktól, miközben ízületeiket is óvják? Ha valaki megpróbálja követni az edzettebbek és vékonyabbak edzéstervét, akkor az nem csak csalódottá válhat, mert nem bírja jól a gyakorlatokat, de akár meg is sérülhet. Így tehát nekik még jobban érdemes megtervezni az edzéseiket, hogy biztonságosan és hatásosan szabadulhassanak meg a rájuk rakódott zsírpárnáktól.

Lassan, fokozatosan szabad elkezdeni mozogni, és azt is mindenképpen szakember segítségével. Fontos, hogy először a mozgást iktassuk be az életünkbe, majd lassan ki lehet alakítani az étrendet is. Nagyon lényeges, hogy legyen az embernek sikerélménye – javasolta a Kossuth Rádió Napközben című műsorában Szarka Béla, aki immár 30 éve foglalkozik testépítéssel.

Lefogyni nagyon egyszerű. Csak akarni kell” – mondta a testépítő, aki szerint ilyen nagy melegben azonban ne nagyon mozogjunk, mert szívproblémákhoz vezethet a túlsúllyal végzett mozgássor.

A mozgást az ízületeket megkímélve érdemes végezni, erre pedig a vízben való mozgás a legalkalmasabb-hívta fel rá a figyelmet Pavlik Gábor sportorvos. Ne legyünk türelmetlenek. Ha hetente fél-1 kilót lefogyunk, az már siker, ezt követően nagyobb ütemben tudunk megszabadulni a feleslegtől. Minél inkább fogyunk, annál intenzívebben tudunk sportolni – emelte ki a szakember, aki hangsúlyozta, hogy a gyakorlatok közben is biztosítanunk kell a megfelelő folyadékmennyiséget, így súlyos tévedés, hogy szaunázással, izzadással fogyni lehet.

Elmondta azt is, hogy a zsírszövetben nincsenek olyan anyagok, amelyeknek elvesztése veszélyeztetné a szervezetet. Átlagosan 10-20 százalékos egy sovány ember zsírtartalma, illetve sejtjeinket is zsírok alkotják – erre szüksége is van testünknek. A helyes táplálkozás alapelvei szerint napi energiabevitel 20-25 százaléka legyen zsír, 15 százaléka fehérje és 50-60 százaléka pedig szénhidrát.

diéta

Figyeljünk már gyermekkorban

A szakember szerint a duci gyermekkel foglalkozni kell, és nem szabad hagyni, hogy túlsúlyosak maradjanak. De ugyanígy figyelni kell a túl sovány gyermekekre: ha megfelelő táplálkozást veszünk alapul, naponta 3, 4, de akár 5 étkezéssel, valamint valamilyen ellenállásos súlyedzéssel is dolgozunk, akkor az izmok növekedni fognak, nagyobb lesz a teljesítmény, az étvágy, és elindul a folyamat. A pubertáskorban néha vannak eltérések, melyek ijesztőek, de a felnőttkorra általában kinövik – mondta Pavlik Gábor.

Tyeklár Ramon személyi edző szerint a közérzetben már pár hét elteltével érezhető lesz a változás, amint elkezdünk sportolni. Az edző a kardióedzések fontosságra hívta fel a figyelmet, így például az úgynevezett fekvő kerékpár, illetve az evezőgép használatára, melyek nagyon jól átmozgatják a szív-, a tüdő- és keringési rendszert. Ezt ki szokták egészíteni ellenállásos gyakorlatokkal, amely lehet saját testsúlyos gyakorlat, gépeken, lapsúlyos gépeken, illetve kézi súlyzókkal is – fűzte hozzá.

Forrás: Hiradó.hu

Forrs: