Ezek azok a hozzávalók, amik szinte minden diétában megengedettek

Bármilyen diétába is kezdünk, dilemmába kerülünk, hogy mit ehetünk, mikor ehetjük és miért pont azt ehetjük?

Ezért összeállítottam nektek egy „mesterötöst”, amelyet bármilyen életmódba könnyen beilleszthetünk és mindjárt az is kiderül, hogy miért.
Az egyik legfontosabb szempont élelmiszer vásárlása előtt az az alapanyag minősége és a származási helye. Váljunk tudatossá és ha megoldható, próbáljunk minél ellenőrizhetőbb forrásból húst és zöldséget vásárolni, és használjunk otthonunkban víztisztító berendezést vagy kancsót.

Nagy kedvencünk: az uborka

Nagy szerencsénkre az uborka már egész évben elérhető zöldség, amelyet számtalan formában fogyaszthatunk, nyersen, húsok mellé köretként, vagy zöld smoothie-t is készíthetünk belőle. Legnagyobb előnye magas víztartalma és alacsony energiatartalma, viszont remek vízhajtó hatása van és többféle vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz: kálium, kálcium, magnézium, foszfor, vas, B1, B2, B6 és C-vitamin. Emellett hidratáló, bőrnyugtató és bőrfiatalító hatása is van. Vásárláskor érdemes friss, vegyszermentes zöldséget választani és a héjával együtt elfogyasztani.

 
 

Foto:pixabay.com

 
 
 

Tök vagy más néven főzőtök

A főzőtök amellett, hogy naturális ízei miatt rendkívül sokféleképpen fűszerezhető, levében szerves nátrium és só található, amiket a máj nagyon jól tud hasznosítani. A cukorbetegségben szenvedőknek ajánlott a nyers tök fogyasztása is, mivel a só és a nátrium a vérben felszívódik, és ezzel egy időben csökken a vér cukortartalma. A főzőtök fiziológiás értékei elmaradnak a többi zöldségfajétól, mivel fehérje-, zsír-, és szénhidráttartalma csekély, ugyanúgy, mint vitamintartalma, viszont fontos értéke a kiváló rostanyag és a biológiailag tiszta víztartalom. A termésben található magvak gazdagok fehérjében és esszenciális zsírsavakban, de található bennük még fitoszterol, E-vitamin, szelén, mangán, réz és cink is. Fogyaszd párolva vagy főzeléknek, a húsok kiváló kísérője lehet!

 
 

Foto:123rf.com

 
 
 

Víz

Aki ismer engem és ismeri az Eat Clean Diet fogyókúra programot, az tudja, hogy nálunk a víz mindennek az alfája és omegája, hiszen a kellő mennyiségű vízfogyasztás elengedhetetlen a szervezetünk normális működéséhez, diéta esetén pedig a mesterhármasunk egyik eleme.

Az egészséges étkezés és a rendszeres mozgás nem mindig elég. Vajon mi maradt ki a sorból? A kirakós harmadik darabja az alvás.

Diéta, edzés és alvás


Miért mindig a víz?

Egy felnőtt ember testtömegének mintegy 60 százaléka víz. A legtöbb sejtünk (a zsírsejteket kivéve) legfőbb alkotója -, amelyből már 1-2%-os veszteség olyan tüneteket okozhat, mint a fejfájás, a fáradtság vagy az állóképesség csökkenése. Különböző mértékben, de minden létfontosságú szervünk tartalmaz vizet: az agyunk és szívünk kb. 78%-a, a vérünk 86%-a, míg csontjaink 22%-a víz; minél nagyobb testtömeggel rendelkezünk, annál több folyadékra van szükségünk, így a túlsúllyal és elhízással küzdőknek fokozottabban kell ügyelniük a vízpótlásra.


Víz szükséges az ízületeknek, a salakanyagok távozásához, a felesleges nátrium eltávolításához, az anyagcsere gyorsításához, a vérkeringéshez, a zsírszövetek mobilizálásához, a dehidratáció megelőzéséhez, az izomtónus megőrzéséhez, a bőr és szövetek hidratálásához, a tápanyagok szállításához, a testhőmérséklet megőrzéséhez.


De mégis mennyi vízre van szükségünk?


10 kilogrammonként 4 dl vízre, tehát egy átlagos 75 kg-os személynek a napi vízfogyasztása 3 l víz.

 
 

Fotó: 123rf.com

 
 
 

Hal

A halak húsa kevés koleszterint tartalmaz, ám nagy mennyiségben található benne a szervezet számára fontos foszfor, jód, fluor, szelén, vas, kálium és kalcium, továbbá rendkívül gazdag A-, D-, B2-, B6-, és B12-vitaminokban, a tengeri ikrában pedig nagy mennyiségű C-vitamin található. A halak értékes zsírtartalma hasznos élettani hatással bír.

Fotó: 123rf.com

Az omega-3-zsírsavak nélkülözhetetlenek a sejthártya felépítésében, a szem és az agy egészséges fejlődéséhez. Ezen kívül hozzájárulhatnak a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentéséhez, és a szervezet gyulladásos folyamatainak mérsékléséhez. Ezen kívül a hal – többek között – az izomépítéshez és az immunrendszer zavartalan működéséhez is szükséges jó minőségű fehérjét  tartalmaz. A halak vitamin- és ásványi anyag-tartalma a halfajtól, illetve a hal élőhelyétől függően jelentősen változhat, ezért fontos meggyőződnünk a hal származásáról.

 
 

Foto:123rf.com

 
 
 

Hatalmas kérdőjel és nagy mumus a sófogyasztás emlegetése, viszont a szervezet optimális működése szempontjából elengedhetetlen számunkra minden nap. Az étkezési só egy természetes ízfokozó-hatással rendelkező egyszerű vegyület, a nátrium-klorid. A nátrium az élő szervezet számára nélkülözhetetlen anyag. Feladata a szervezeten belül is igen sokrétű.  Részt vesz a szénhidrát– és fehérje anyagcserében, valamint szükséges az izomműködéshez. Szerepe van a vérnyomás szabályozásában, a sejtek energiaellátásában; valamint a sav-bázis egyensúly fenntartásában is. Fejleszti az agyi funkciókat. Tisztítja a tüdőt és a hörgőket.

 
 

Foto:123rf.com

 
 
 
 

Miért pont ez az 5 hozzávaló?

Mert ha ezeket az alapanyagokat és élelmiszereket napi szinten fogyasztod, akkor garantáltan tettél egy lépést az egészségesebb és csinosabb élet felé!  


Balog Viktória, az Eat Clean Diet program tulajdonosa

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.