Érdemes enni! – 9 top egészséges étel, amit méltatlanul hanyagolunk – 2.rész

Articsókától a tengeri algáig

Sok embernél már gyermekkorban kialakult, milyen ételek ízlenek neki jobban és melyek kevésbé, ám az ízlés mindig változhat. Bizonyos egészséges ételek fogyasztása – különösen jól elkészítve – nemcsak jótékony, de élmény is. Mégis kevésbé fanyalodunk rájuk.

Hányszor látunk embereket elhúzott szájjal, elnéző mosollyal, ha egészséges étel kerül az asztalra? Sokan úgy gondolják, már kialakult ízlésükbe nem fér bele egy karfiolos, lazacos vagy mandulás fogás, pedig ezeket az élelmiszereket is nagyon ízletesen el lehet készíteni egy jó recepttel.

A lazac, a bogyós gyümölcsök, a brokkoli, a mandula és a kelkáposzta az étrend szupersztárjai közé tartoznak – de nem ezek az egyetlenek, melyek valóságos tápanyag-erőműnek számítanak.

Számos zöldség, gyümölcs vagy hús kevésbé favorizált, mégis igen jól járunk velük, ha finom és egészséges ételt szeretnénk a tányérunkra tenni.

Lássuk, melyek ezek! Cikkünk első részében a karfiol, szardínia, tempeh és a cékla előnyeivel ismerkedhettünk meg. Nézzük meg a többit is!

5.Articsóka: ezt az egészséges ételt grillezhetjük, megsüthetjük, megehetjük a leveleit és a közepét is. Ha az egészet elfogyasztjuk is, csupán 60 kalóriát juttatunk a szervezetünkbe és szinte nulla mennyiségű zsírt – nem számítva természetesen a mártást vagy szószt, ha ilyesmit ettünk hozzá. Az articsóka rostban gazdag és kellően feltölt bennünket, ezért kevésbé fogunk nagyobb zsírtartalmú ételekre vágyni.

6.Kefir: az erjesztett tej ezen pezsgő formája a Kelet-Kaukázusban hosszú idő óta étrendi alapanyag, de már egyéb országokban, köztük hazánkban is népszerű ez az egészséges étel. A kefir az úgynevezett „jó baktériumokban” igen gazdag, melyeknek ismertebb neve probiotikumok. Gyulladásellenes és rákellenes tulajdonságai miatt a kutatók folyamatosan tanulmányozzák.

7.Szárított vagy aszalt szilva: a szilva szárított formája szintén igen egészséges étel. Sokkal többet tesz annál, hogy emésztésünket rendben tartja. Rostdús és magas antioxidáns-tartalmú élelmiszer, melyből egy negyed csészényi csupán 104 kalóriát tartalmaz, ellenben a napi rostszükségletünk 12 százalékát fedezi. Önmagában fogyasztható, de felszeletelve, muffinba vagy egyéb kisütött finomságba rakva is kiváló. Tehetjük smoothie-ba, zabpehelybe, szószokba, sőt pörköltekbe is.

8.Lencse: ez a hüvelyes növény kevésbé népszerű, mint a bab, pedig nagyon is értékes, egészséges étel. Mielőtt megfőzzük, nem fontos beáztatni. A hús is remekül helyettesíthető lencsével, levesekben, pörköltekben, ráadásul nagy mennyiségű fehérjét és rostot juttatunk a szervezetünkbe és jóval kevesebb zsírt, mint ha húst ennénk.

9.Tengeri alga: kivéve, ha nagy sushi-rajongók vagyunk, a tengeri algát alighanem soha nem kóstoltuk. Az algacsalád ezen tagját azonban rendkívül érdemes kipróbálni. Mivel felszívja a tápanyagokat a tengerből, az alga elképesztően egészséges étel: tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, különös tekintettel a vasra és a kalciumra. Fehérjében gazdag, zsírban viszont igen szegény. Érdemes hát próbát tenni vele!

Wakame seaweed salad

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Egy válasz

  1. Szentpáli Éva

    IDÉZEM A CIKK-ből : ……. Cikkünk első részében a karfiol, szardínia, tempeh és a cékla előnyeivel ismerkedhettünk meg. Nézzük meg a többit is!…

    MI LEHET EZ a – tempeh- ??????????

    KÉREM, olvassák el a cikkeiket mielőtt a nyilvánosság elé kerül !!!!!!!!

    Válasz

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.