Az étel-házhozszállítási alkalmazások sokkal drágábbak lehetnek, mint közvetlenül az étteremből rendelni

Az élelmiszer-szállító alkalmazások hatalmas fellendülést tapasztaltak a világjárvány idején – de egy gyors vizsgálat kimutatta, nem biztos, hogy ez a legolcsóbb megoldás az ételrendelésre.

BBC News számolt be egy angliai vizsgálatról, mely összehasonlította öt közvetlenül az étteremből rendelt étkezés és három ételkiszállító alkalmazáson keresztüli rendelés költségeit.

Az eredmények szerint a házhoz szállítás költsége 23 százalékkal volt magasabb az applikációkon keresztül, mintha közvetlenül rendeltek az étteremből.

A három szolgáltató közül az egyik átlagosan 31 százalékot, a második 25 százalékot, a harmadik pedig 7 százalékot tett rá a rendelés árára. A legnagyobb különbözetet egy mexikói étterem esetében tapasztalták, ahol 44 százalékkal volt olcsóbb a rendelés közvetlenül. Ennek ellenére az applikációkat működtető cégek szerint a jutalékaik méltányosak.

Az alkalmazásokon lévő árakat jellemzően az éttermek határozzák meg, azonban ezek gyakran magasabbak, mint a közvetlen rendelés díja, mivel így ellensúlyozzák az applikáció szolgáltatásának árát.

A felmérésre reagálva az egyik cég, a Deliveroo azt közölte, hogy bátorítják az éttermeket, hogy azonos árakat határozzanak meg, mintha az étteremben ennének a vendégek. „Az általunk felszámított jutalékot pedig visszaforgatjuk a vállalkozásunkba, fizetjük a futárok díját, az ügyfélszolgálatokat és az éttermek számára nyújtott szolgáltatásaink fejlesztését” – tették hozzá.

Foto:pixabay.com

Egy másik cég azt nyilatkozta, hogy a jutalékaik „igazodnak ahhoz az értékhez, amit nyújtanak a partnereiknek.” A harmadik cég pedig megfogalmazása szerint arra fókuszál, hogy „a legjobb éttermek, a legjobb minőségű ételt szolgáltassák az ügyfeleinknek”.https://platform.twitter.com/embed/Tweet.html?dnt=false&embedId=twitter-widget-2&features=eyJ0ZndfZXhwZXJpbWVudHNfY29va2llX2V4cGlyYXRpb24iOnsiYnVja2V0IjoxMjA5NjAwLCJ2ZXJzaW9uIjpudWxsfSwidGZ3X2hvcml6b25fdHdlZXRfZW1iZWRfOTU1NSI6eyJidWNrZXQiOiJodGUiLCJ2ZXJzaW9uIjpudWxsfSwidGZ3X3R3ZWV0X2VtYmVkX2NsaWNrYWJpbGl0eV8xMjEwMiI6eyJidWNrZXQiOiJjb250cm9sIiwidmVyc2lvbiI6bnVsbH19&frame=false&hideCard=false&hideThread=false&id=1405400329693323266&lang=hu&origin=https%3A%2F%2Fhirado.hu%2Fkultura-eletmod%2Feletmod%2Fcikk%2F2021%2F06%2F17%2Faz-etel-hazhozszallitasi-alkalmazasok-sokkal-dragabbak-lehetnek-mint-kozvetlenul-az-etterembol-rendelni&sessionId=6fbfcf1986c79d15c77625939be433991383a155&theme=light&widgetsVersion=82e1070%3A1619632193066&width=550px

Egy másik felmérés szerint egyéb problémák is lehetnek az étel-házhozszállítással.

A legtöbb megkérdezett a késői érkezésre, a hideg ételre és a hiányos rendelésre panaszkodott.

Mi a közös a Palóclevesben és a Caesar salátában? Igen, természetesen jól elkészítve mindkettő nagyon ízletes, és egyik sem svéd nemzeti étel. Van azonban még valami: mindegyikük eredete kalandos, és egy egészen konkrét történethez köthető.

A felmérést végző cég szerint azt is fontos megjegyezni, hogy ha esetleg probléma merül fel a kiszállított étellel, akkor sem feltétlenül egyszerűsíti le a helyzetet az ételkiszállító applikáció használata, mivel ilyenkor könnyen előfordulhat, hogy az étterem és az applikáció szolgáltatója egymásra mutogat, és senki sem vállalja a felelősséget a hibáért.

Forrás: Hirado