Apró trükkök, hatásos diéta

Nem könnyű rászánni magunkat az életmódváltással járó diétára. Kezdhetjük viszont kis léptekkel. A minimális változtatás a biztos fogyás titka lehet.

Azok, akik csupán néhány kiló mínuszra vágynak, hogy magabiztosan ugorhassanak bele a bikinibe, nem feltétlenül szükséges diétába kezdeniük. A nehezen betartható, szigorú szabályok szerinti étkezés helyett célravezető lehet az egészséges életvitelre való átszokás, persze csak lépésről lépésre. A kérdés már csak az, hogyan működik mindez a gyakorlatban.

Fotó: 123rf.com

A vágyakat kell teljesíteni

A szervezet jelzéseire mindig figyelni kell. A korgó gyomor egyértelmű utalás, de ha sós rágcsálnivalóra, vagy fagyira éhezünk meg, annak is oka van. Azok, akiknek chipsre és egyéb sós finomságra fáj a foguk, könnyen lehet, hogy csak a szervezetük száradt ki és folyadékpótlásra van szükségük. A hideg fagylalt utáni vágy kalciumbevitellel pótolható, tehát mielőtt megrohannánk a cukrászdát, igyunk meg egy nagy pohár hideg tejet. A cél, hogy az érzékeinket egészségesen elégítsük ki.

Ne edd magad degeszre!

Sok kicsi, sokra megy – tartja a mondás. Ez az étkezéseknél szintén jól megállja a helyét, hiszen a fogyás egyik titka, hogy naponta többször együnk kisebb adagokat. Ha mindezt összekötjük az egészséges, zsírszegény ételekkel és még a késő esti csemegézésről is képesek vagyunk lemondani, látni fogjuk a változást.

Fotó: 123rf.com

Lassú élvezet

Felesleges habzsolni. Fontos, hogy minden egyes falatot alaposan rágjunk meg, így a nyálképződéssel a fontos tápanyagok egy része már a szájüregben felszívódhatnak a szervezetben. Emellett a lassabb étkezéssel megtéveszthető az agyunk, mivel úgy fogja érzékelni, ennyi idő alatt már jól kellett, hogy lakjunk.

Válogasd meg az adagot!

Sokszor esünk abba a hibába, hogy túl nagy adag ételt pakolunk a tányérra, majd azt mind magunkba is kanalazzuk. A túlevés helyett merjünk kisebb porciókat, hogy érezzük, mikor laktunk jól. Néhány óra múlva ismét kényeztethetjük magunkat valami finomsággal, így tehát nem kell éheznünk, vagy sanyargatni a testünket.

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.