A négy legjobb őszi diéta!

Szeretnéd ősszel is megőrizni karcsú alakodat? Vagy inkább most kezdenél fogyókúrázni? Íme, a négy legjobb őszi diéta, melyben nem fogsz csalódni!

A legjobb őszi diéták alapjául szolgáló idénygyümölcsök (hazai termelőktől), már nem sokáig állnak rendelkezésedre, úgyhogy ha elhatároztad magad, vágj bele minél előbb!

Diétázz ősszel!

Egy őszi fogyókúrához az alma, a szőlő, a szilva és a körte a legideálisabb, s nem csak a diétát könnyítik meg, de méregtelenítő hatásuk miatt „tehermentesítik” is a szervezetedet.

Szőlő

A szőlőben sok a C-vitamin, a folsav és a biotin. Ezek mellett pedig tartalmaz foszfort, káliumot, kalciumot, nátriumot, vasat és cinket is. Magja telítetlen zsírsavakat tartalmaz, ezért fájdalomcsillapító hatása van, továbbá gyorsítja az anyagcserét.

szőlőmag

Alma

Az alma is sok vitamint és nyomelemet tartalmaz, többek között káliumot, ami a szív, az ér- és az idegrendszer egészségét támogatja, és kalciumot, ami a csontozat építőköve. A szőlőhöz hasonlóan, magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, ami az őszi hónapokban igencsak jól jön.

Mindemellett pedig az egyik legerősebb antioxidáns hatású gyümölcs, így csökkenti a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát is. Hámozás nélkül fogyaszd, mert a legtöbb vitamin a héjban, illetve közvetlenül a héj alatt található!

Szilva

A szilvában sok a kálium, az A, B és C-vitamin, valamint egyes fajtáiban a béta-karotin is. A szilva kalóriaszegény, serkenti az emésztést és enyhe hashajtó hatása is ismert, ezért kiváló gyümölcs a diéta szempontjából. Fontos tudni azonban, hogy a szilva héja tartalmazza a legtöbb antioxidánst, ezért nem ajánlatos meghámozni!

Körte

Kutatók megállapították, hogy ha fogyni szeretnél, elég, ha sok körtét fogyasztasz. Ugyanis az elvégzett kísérletek szerint azok a nők, akik napi három körtét fogyasztanak, összességében kevesebb kalóriát visznek a szervezetükbe és többet fogynak, mint akik nem esznek körtét rendszeresen.

Ez azzal magyarázható, hogy telítettségérzetet okoz, így kevesebbet kívánsz majd a kalóriadús étkekből. A körte magas rosttartalmának köszönhetően, jó hatással van az emésztésre, segíti kiüríteni a méreg- és salakanyagokat a bélrendszerből.

Savassága oldja a testben lerakódott zsírszöveteket, csökkentve a kalóriaszintet. Vas-, foszfor- és boron tartalmának köszönhetően gyulladáscsökkentő, illetve jótékonyan hat a csontok és az izmok állapotára.

Őszi diéta mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy tányér zabkása zsírszegény tejjel, növényi magvakkal, dióval.

Tízórai: két alma.

Ebéd: 10 dkg grillezett csirkemell, fél csésze barnarizzsel, zöldségsalátával.

Uzsonna: egy fürt szőlő, egy kis kocka sajt.

Vacsora: gyümölcssaláta.

2. nap

Reggeli: egy nagy pohár, zsírszegény tejből készült gyümölcsturmix.

Tízórai: zsírszegény joghurt növényi magvakkal, dióval.

Ebéd: 10 dkg halhús, egy héjában főtt krumpli, zöldségsaláta.

Uzsonna: két alma.

Vacsora: gyümölcssaláta.

3. nap

Reggeli: egy tányér zabkása zsírszegény tejjel, körtedarabkákkal.

Tízórai: egy fürt szőlő, egy kis kocka sajt.

Ebéd: egy csésze teljes kiőrlésű főtt tészta paradicsomszósszal, zsírszegény reszelt sajttal.

Uzsonna: néhány szem szilva.

Vacsora: gyümölcssaláta.

4. nap

Reggeli: egy nagy pohár, zsírszegény tejből készült gyümölcsturmix.

Tízórai: egy vagy két körte.

Ebéd: egy tányér cézársaláta grillezett csirkehús-darabokkal.

Uzsonna: két alma.

Vacsora: gyümölcssaláta.

Fotó: 123rf.com

5. nap

Reggeli: egy tányér zabkása zsírszegény tejjel, almadarabkákkal, fahéjjal.

Tízórai: két körte.

Ebéd: zöldségleves lencsével vagy babbal.

Uzsonna: egy fürt szőlő, egy kis kocka sajt.

Vacsora: gyümölcssaláta.

6. nap

Reggeli: egy nagy pohár, zsírszegény tejből készült gyümölcsturmix.

Tízórai: zsírszegény joghurt növényi magvakkal, dióval.

Ebéd: 10 dkg grillezett halhús, egy héjában főtt krumpli, paradicsomsaláta.

Uzsonna: néhány szem szilva.

Vacsora: gyümölcssaláta.

Forrs: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.