10 tipp, hogy egészségesebbek legyünk!

Talán azt gondoljuk, egészségesebbnek lenni tripla erőfeszítésünkbe kerül? Nem igaz. Csak néhány tippet érdemes betartani, és máris jobban érezzük majd magunkat.

Annyi információ zúdul ránk manapság az egészséggel, az egészséges étkezéssel kapcsolatban, hogy olykor túlterheltnek érezzük magunkat, és már nemigen tudunk eligazodni, mit is kell komolyan venni, milyen szabályokat érdemes betartani.

Lehetséges, hogy miközben számos (néha egymásnak ellentmondó) információt követve igyekszünk egészséges táplálkozással fittek maradni, éppen az alap szabályokat hagyjuk ki, amelyek valóban hozzásegítenek az egészséges étkezéshez, és nem is olyan nehéz betartani őket. Ráadásul plusz pénzbe sem kerülnek.

Mi tehát az a 10 szabály, amit mindenképp érdemes betartanunk az egészséges táplálkozásért, sőt, az egészséges ivásért?

1. A szomj mindenekelőtt

A víz olcsó, könnyen elérhető, és gondoskodik egészségünkről: tápanyaghoz juttat, könnyen felszívódik és csodás bőrünk lesz tőle. Miért ne szeretnénk? Mielőtt egy jeges teához vagy szénsavas üdítőhöz nyúlunk, igyuk meg a napi szükséges vizünket! Ha pedig valóban igazi egészségre vágyunk, az előbbieket egyáltalán ne fogyasszuk.

2. Bőséges reggeli

Ha megfelelően reggelizünk, anyagcserénk napja is jól indul. Segít kordában tartani az étvágyat és stabilizálja azt – talán még fogyhatunk is!

3. Éljünk a szezonális zöldségekkel, gyümölcsökkel

Mindkettő drága lehet, de nem a saját szezonjában. Érdemes tehát tudni, melyiket mikor vehetjük meg olcsón. Fogyasszuk őket egészséggel!

4. Igazi salátát a jégsaláta helyett!

Minél zöldebb, annál jobb. Sokkal egészségesebb a sima saláta a jégsalátánál, amely kevés értékes tápanyaggal szolgál.

salata2

5. Áfonyát a zabpehelybe

Reggeli gabonapelyhünkbe, müzlinkbe, zabpelyhünkbe érdemes áfonyát is tenni. Az áfonya ugyanis nagyobb mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat és fitonutrienseket, mint bármely más zöldség vagy gyümölcs a világon! Ráadásul remek ízt ad a reggelinek…

6. Ügyeljünk rá, mi kerül az otthoni tányérra

Egy nagy adag saláta gondoskodik a porció-kontrollról. Mindig legyen a tányér fele zöldségekkel megrakva, egy kártyapakli méretű fehérjeforrással és ökölnyi méretű komplex szénhidráttal!

7. A fehérek helyett válasszuk a barnákat

A fehér rizs, fehér liszt és cukor helyett jöhet a teljes kiőrlésű liszt, a barna rizs, illetve a nádcukor, nyírfacukor.

8. Együnk halat!

Miért egészséges a hal? Fogyasszuk a vadon élőt a tenyésztett helyett, hogy a halban levő Omega-3 zsírsav áldásos hatásaiban részesüljünk. Fagyott formában is megvehetjük, pénzt takarítunk meg! A vadon élő lazac különösen értékes tápanyag-forrás.

9. Használjunk jobb vajat!

Az olívaolaj és a vaj keveréke hasznos, könnyebben szétterjed és hozzájárul az egészséges táplálkozáshoz, mert kevesebb telített zsír kerül szervezetünkbe.

10. Kevés sóval főzzünk, étkezzünk!

Ha ételt készítünk, mindig kóstoljuk meg, mielőtt nekiállunk sózni. Ne feledjük, hogy különféle fűszerekkel is elérhetjük a kellemes ízt. Ha igazán egészségesek akarunk lenni, távolítsuk el a sószórót az asztalról…

Forrs: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.