Interneten nyomozunk a betegségek és az orvosok után is

A legtöbb információt az internetről szerezzük betegségek lefolyásáról és szakorvosok munkájáról; weblapok, illetve ajánlások alapján döntjük el, végül kit keresünk fel egészségügyi panaszainkkal.

A megkérdezett magánorvosok 90%-a a magán egészségügyi szektor fejlődéséről és kiélezett piaci versengésről számolt be, amelyben egyre nagyobb szerepe van az online jelenlétnek, illetve a marketingmunkának. Míg évekkel ezelőtt a fogorvosok és a nőgyógyászok voltak azok, akik a legtöbb pácienst fogadták a magán egészségügyi szektorban, ma már kevés olyan szakterület van, ahol ne lenne érzékelhető a hangsúlyok eltolódása. A Praxis Akadémia 200 privát egészségügyi vállalkozás véleményét összegezte, hogyan vélekednek praxisukról és a hazai magán szektorról.

A megkérdezettek többsége legalább 10 éve visz magánpraxist és itt átlagosan havonta maximum 50 pácienst lát el. 90%-uk szerint az elmúlt egy évben tovább nőtt a magánellátás szerepe, így elsősorban az új páciensek megszerzését tekintik elsődleges feladatnak (43%), a fejlődést továbbá a műszer- és eszközállomány fejlesztésében (34%), illetve a rendelő bővítésében (30%) látják. A verseny kiéleződését mutatja, hogy miközben egyre több a beteg, a megkérdezettek 13%-a arról számolt be, csökkent a hozzájuk forduló páciensek száma (65% növekedett, 21% nem változott). Mindezt indokolja a magánpraxisok növekvő száma.

egeszseg_orvosok4

A páciensek megszerzésében és megtartásában a legfőbb eszköz ma már az internet és a különböző kommunikációs megoldások. A magánpraxisok egyharmada saját maga végzi a marketinges-, vagy PR-os tevékenységet a bővülés érdekében, másik egyharmada saját munkatársat, vagy külső szakértőt delegál a feladatra. Vannak azonban, akik szerint ez a terület továbbra sem fontos. A statisztikák és a Nagy Magánpraxis Kutatás eredményei viszont azt mutatják – és ez illeszkedik a nemzetközi tendenciákhoz is -, hogy az internet átvette a hagyományos értékesítési csatornák szerepét. A Foglaljorvost.hu – amely a pácienseknek ingyenes -, évente 70 ezer egészségügyi panasszal küzdőnek, illetve orvosnak segít egymásra találni, a foglalások száma pedig tavalyhoz képest 60%-kal növekedett. Orvost ajánlások alapján, illetve az internetet böngészve keresünk. Míg az Egyesült Államokban a páciensek 53%-a fordul az internethez információgyűjtés miatt egészségügyi panasz esetén, Magyarországon 60%, kisgyermekes anyák esetében ez az arány 73%.

A kutatásból kiderült, hogy a magánpraxisok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a weboldal létére (2016-ban ez 64%, 2017-ben 66% tartotta fontosnak), a Google optimalizált weblapra (2016: 49%, 2017: 51%), Adwords hirdetésre (2016: 19%, 2017: 22%) a Facebookra és azon futó hirdetésekre (2016: 46%, 2017: 52%) és a szakértői megszólalásokra televízióban, rádióban, illetve az online és a nyomtatott sajtóban (2016: 31%, 2017: 40%). Csakhogy míg az öt kommunikációs eszközt a többség fontosnak tartja, nem mindenki tudja megvalósítani szakértelem és sajtókapcsolatok hiányában.

Mindannyian tapasztaljuk, hogy évről évre óriási változások befolyásolják a privát egészségügy helyzetét, és növekvő üteme megállíthatatlan: háromból két páciens egészségügyi probléma esetén hajlamosabb magánrendelést választani. Évek óta azon dolgozom, hogy orvos partnereinket egy kihívásoknak megfelelni tudó, színvonalas, páciensbarát privát egészségügy megvalósulásában támogassuk, utóbbi különösen fontos hosszabb távon. Október 6-án második alkalommal szervezzük meg a Nagy Magánpraxis Napot az egészségügyi élet résztvevőinek, mert úgy gondoljuk, ebben a felgyorsult világban az orvosoknak ma már a szakértelem mellett más területen, másfajta tudást szerezve is meg kell felelniük az egyre növekvő igényeknek, illetve a páciens elvárásainak” – fogalmazott Straub Fanni, a Praxis Akadémia és a FoglaljOrvost.hu alapítója.

Forrás: https://napidoktor.hu/index