Hogy fogyjunk le januártól?

Nyilvánvaló, hogy a fogyókúrát, leánykori nevén diétát nem ma kezdjük el. És nem is holnap. Végképp nem karácsonykor, hogy végigasszisztáljuk családunk nagy evését.

A legideálisabb időpont az új fogyókúrához csakis az új év lehet.

Talán tapasztalták már, hogy a fogyókúra kezdetére, nagy általánosságban véve egyetlen időpont sem megfelelő.
Mert kifogást bőven találunk, kezdve a gyerek születésnapjától, (amin ugyebár csak egy szelet tortát), a baráti összejövetelekig (nehogy már ne egyek együtt a barátaimmal egyszer egy évben)  a munkahelyi ebédekig (most mit csináljak, enni kell, itt meg csak ez van) minden napra jut egy ellenérv. Közben pedig csak hízunk, kerekedünk. Eleinte talán még viccet is gyártunk saját pluszkilóinkból, aztán később, ahogy telik az idő és egyre szembetűnőbb lesz a felesleg (konkrétan a mi feleslegünk) kissé elkeseredünk.
Aztán bízunk benne, hogy ez a rosszkedv, az elkeseredés mégiscsak jó hatással lesz a kilóinkra, és fájdalmunkban majd csak fogyásra adja magát a szervezetünk.

De nem, ez sem sikerül. És amikor a párunk új elemet vesz a mérlegbe, és mi nem győzünk szemüveg után rohangálni, mert amit a mérleg mutat, az gyakorlatilag lehetetlen, nos, akkor fogalmazódik meg bennünk újra és újra (ki tudja hanyadszorra), hogy fogyókúra előtt állunk. Ha minden jól megy, azért ezt a diétát sem feltétlenül másnap kezdjük el, hanem majd csak a jövő hét hétfőn. Esetleg szerdán, mert az pont a hét közepe. Igen, a szerda jó nap lesz.

Óriási szerencsénkre, ha ez a szerda pont az új évre esik (ritkán), akkor elkezdhetjük az újévi fogyásunkat. S hogy mi segít minket az elvékonyodás útján? Sokak szerint a döntés. Az az egyszerű döntés, hogy le akarunk fogyni, és kész. Azonban a döntés megszületése és és a tett között olyan távolság feszül, amire valójában nem vagyunk eléggé felkészülve. „Állóképesség” hiányában pedig viszonylag könnyen feladhatjuk. De vajon van-e, létezik-e olyan mankó, ami a segítségünkre lehet az újévi nagy fogyásban? Alábbi javaslataink talán jó kapaszkodót jelenthetnek hozzá. (További segítség lehet az, hogy január 1-jéig  bőven van még időnk.)

Így valósítsuk meg a fogadalmunkat 5 lépésben

1. Először is kérdezzük meg magunktól, hogy valóban akarunk-e változni, vagy csak a külvilágnak szeretnénk jobban megfelelni?

2. Ha valós a motiváció, akkor határozzunk meg konkrét, reális célokat! Ahelyett, hogy Le fogok fogyni! mondjuk azt: Minden héten minimum fél kilót fogyok, hogy minél jobban érezzem magam a bőrömben!, vagy Minden nap reggelizni fogok, és hetente háromszor sportolok.

3. Gyűjtsük össze azokat az elhatározásainkat, amelyek lépésről lépésre segíthetnek elérni a célunkat – például sétálok minden nap húsz percet, legalább heti négyszer főzök otthon – és tegyük ki a listát egy jól látható helyre, hogy minden nap emlékeztessük rá magunkat.

4. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása szerint fontos, hogy fogyasszunk naponta 400 gramm gyümölcsöt és zöldséget, legalább egyszer teljes értékű gabonafélét, fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejterméket, és hetente legalább egyszer halat. Minden főétkezésünk tartalmazzon teljes értékű fehérjét (húst, halat, tejet, tejterméket vagy tojást). Táplálkozzunk rendszeresen, napi három-öt alkalommal, és gondoskodjunk a bőséges folyadékbevitelről (elsősorban ivóvíz formájában).

5. Vezessük az eredményünket egy naplóban. Ha látjuk, hogy honnan indultunk és mennyit tettünk meg az előre kitűzött cél érdekében, akkor tovább maradhatunk motiváltak. Ha pedig fogytán van a lendületünk, a naplóból meríthetünk egy kis extra erőt.

Forrás: Hirado


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.