Fogyás 40 felett – így könnyebben mehet!

A kor számít – Ha már elmúltunk ennyi évesek, bizonyára észrevettük, hogy könnyebben hízunk, sőt, a fogyás 40 felett nem olyan egyszerű, mint azelőtt. Több dolog szerepet játszik ebben, de még semmi sincs veszve: íme néhány tipp, amely segít lefogyni.

Vannak azonban jó tippek arra, hogy a fogyás 40 felett sem legyen probléma.

Negyven éves kor felett sajnos egyszerűbben felkúsznak ránk a kilók, s nem is olyan könnyű őket lefaragni, mint korábban. A fizikai aktivitás megváltozása, az étkezési szokások, a hormonok, valamint az, ahogyan a test tárolja a zsírt, mind hozzájárulnak ehhez.

fogyas-negyven-felett

1.Együnk zöldségeket és gyümölcsöket: a tányérunk fele mindig ezekkel legyen tele. Több tápanyagot, kevesebb zsírt és kalóriát tartalmaznak, mint a hús, a tejtermékek vagy a gabona. Telítettnek érezzük magunkat tőlük, különösen, ha kevesebbet eszünk. A zsírban és cukorban gazdag élelmiszerek helyett ideális választás egy alma vagy egy bogyós gyümölcs.

2.Ne hagyjuk ki a reggelit: hogy a fogyás 40 felett se legyen gond, fogyasszunk egészséges reggelit, mint amilyen például a zabpehely, a teljes kiőrlésű pirítós, gyümölccsel. Megfékezik a délelőtti éhségérzetet, amely általában egészségtelen ételek fogyasztásához vezet, vagy túlevéshez az ebédidőben. A kisebb ételek, rágcsálnivalók néhány óránként egész nap kontroll alatt tartják az éhséget.

zabpehely

fotó:pixabay.com

3.Együnk keveset este: ha délután 3-ig elfogyasztjuk a nap kalória-bevitelének nagy részét, sokkal többet fogyunk, mint ha este sokat eszünk. A legfontosabb most is az, hogy mit fogyasztunk, és nem az, hogy mikor.

4.Készítsünk egészséges ételeket: hogy a fogyás 40 felett se legyen gond, számít, hogyan főzzük, sütjük meg, amit eszünk. Válasszuk a zsírban, vajban, olajban készítés helyett a grillezést, párolást, roston sütést. Az éttermekben ugyanígy tegyünk: a sültek és krémes szószok helyett egészségesen elkészített fogásokból válogassunk.

5.Ne szedjünk újra! A fogyás 40 felett azért nehézkesebb, mert ahogy idősebbek leszünk, kevesebb kalóriára van szükségünk, tehát a kilók leadásához vissza kell fognunk a kalóriafogyasztást. Kisebb adagokat együnk és vezessük egy naplóban, hány kalóriát eszünk meg.

6.Az elfoglaltság ne menjen a vonalaink kárára: ha sok a dolgunk, szorít a munka, miközben a családot is el kell látni, hajlamosak vagyunk gyorséttermi ételeket bekapni útközben, s ezek után rövid időn belül ismét éhesek leszünk. Próbáljuk meg úgy szervezni napjainkat, hogy nyugodtan le tudjunk ülni megenni az ételt – és nem a tévé előtt, hanem az étkezésre koncentrálva. A fogyás 40 felett úgy is hatékony, ha figyelünk magunkra és realizáljuk, mikor elég az evésből.

7.Hagyjuk el a cukros üdítőket, italokat: a cukros kávé, tea, üdítők és energia italok helyett igyunk vizet vagy nullakalóriás italokat. Az édes italokban sok a hozzáadott cukor, amely nemcsak hízást produkál, hanem a cukorbetegség esélyét is növeli.

Ne fogyasszunk alkoholt sem, vagy csak nagyon keveset. Ne feledjük, hogy egy pohár sör vagy bor 150 kalória, s még több, ha nem egy adagot iszunk belőlük. Ráadásul az alkohol éhessé tesz s hajlamosak leszünk többet enni.

8.Szánjunk időt a testmozgásra: az íróasztal melletti munka mellett különösen szükségünk van arra, hogy mozogjunk naponta legalább fél órát. Hetente 2 és fél óra, közepes tempóban végzett fizikai aktivitás az egészségünk szempontjából nagyon fontos. Ennyit pedig gyorsgyaloglással és kerti munkával is elérhetünk.

A fogyás 40 felett nem lesz gond, ha fizikailag aktívak vagyunk, sőt érdemes izmot is építeni, mivel ebben a korban az ember már természetesen veszít belőlük. A heti 2 alkalommal végzett erősítő edzések – felülések, guggolások, súlyemelések – sokat segítenek az izmok megtartásában.

9.Relaxáljunk: a stresszkezelés érdekében sajátítsuk el a számunkra megfelelő relaxációs technikákat, legyen az meditáció, jóga, légzéstechnika, gyaloglás naponta vagy egy jó könyv olvasása.

10.Aludjunk jól!  Aki nem alszik eleget és pihenése nem minőségi, sokkal könnyebben hízik. Igyekezzünk hát kezelni a stresszt és elősegíteni a jó alvást. Nemcsak a kilók leadásához járul hozzá, hanem általános, jó közérzetünkhöz is.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Egy válasz

  1. Ark Nova

    Rengeteg alapvető dolgot írtok le, és néhány félretájékoztatást is, ahogy azt sejteni lehet amatőröktől.
    A lényeg csak egy dolog, ha nem fogysz, egyél kevesebbet, és ha nem akarsz nagyon éhes lenni, akkor egyél olyan ételt, ami rendesen eltölt fizikailag, és alacsony kalóriájú (például a zöldségek/saláták ezért olyan jók), de mellette csak úgy fogod tudni tartani a fogyást, ha élvezed is az étrendedet, tehát nyugodtan egyél olyat is, amit szeretsz, csak találj egyensúlyt a dolgokban. Igen, a nagyon zsíros vagy épp alacsony tápértékű kajákat illetve a cukrot érdemes kerülni, mivel egyikkel rengeteg kalóriát be tudsz vinni, mire jóllaksz, a másiktól pedig a tetejében még éhesebb is leszel hosszú távon.

    Válasz

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.