10 tipp – Mit tehetünk a téli megfázás és influenza ellen?

Így éljük túl a betegségek időszakát!

A hideg hónapokban bizony nem viccel a megfázás. Mivel ha járunk-kelünk, óhatatlanul kapcsolatba kerülhetünk a kórokozókkal, nem árt odafigyelni, mit hogyan csinálunk a téli megfázás és influenza elkerülése érdekében.

Sajnos, a hideg téli időjárás idején nem véletlenül tartunk tőle, hogy lecsap ránk a betegség. Nem lehetünk állandóan a négy fal között, így másokkal érintkezve vagy csupán tömegközlekedve is megvan az esélyünk arra, hogy ránk találjanak a kórokozók.

Mit tehetünk azonban a téli megfázás és influenza ellen? Lássuk a legjobb tippeket.

1.Mindig ügyeljünk a kézmosásra: gyakran és alaposan mossuk meg a kezünket ebben a betegségektől terhes időszakban. Főleg, hogy a baktériumokat a kezünkkel, ujjainkkal szedjük össze, és velük érünk a szánkhoz vagy bármely más testrészünkhöz. Számos vírus terjed így.

2.Oltassuk be magunkat: az influenza igen súlyos probléma is lehet, mely napokra ágyhoz köthet. A téli megfázás és influenza ellen ezért hasznos felvennünk a vakcinát – különösen a fiatal gyermekek, az idős emberek és a terhes nők veszélyeztetettek. Megvédhetjük az egész családot egy oltással.

3.Készüljünk fel: legyen otthon minden, amellyel felvehetjük a harcot a betegségek ellen. Szerelkezzünk fel fájdalomcsillapítókból és olyan gyógyszerekből, amelyek segítenek a váladék kiürítésében, az orrdugulás oldásában. A szappan, a zsebkendők, a kézfertőtlenítő is fontos. Nézzünk utána, működik-e a lázmérőnk. Valamint készítsünk be otthonra sok folyadékot (vizet) és gyógyteát. A csirkeleveshez sem árt, ha vannak hozzávalók!

4.Figyeljünk a tünetekre: fontos tudni a téli megfázás és influenza elleni küzdelem esetén, hogy pontosan melyikről van szó. A tünetek hasonlóak, mégis más a két betegség. Vizsgálat nélkül még az orvos sem biztos, hogy megkülönbözteti. A megfázás enyhébb, orrfolyással, orrdugulással jár. Az influenza azonban súlyosabb, és hirtelen csap le – napokra ledönthet a lábunkról. Láz, testi fájdalmak, kimerültség jár vele.

5.A megfelelő gyógyszert szedjük: számos orvosság közül választhatunk ma már, ám nagyon lényeges, hogy valóban azt alkalmazzuk, amelyik jó a tünetekre. Vannak kombinált gyógyszerek is, melyek például csökkentik a köhögést, az orrdugulást és egyben fájdalomcsillapítók is. Ugyanakkor, számos esetben jobb olyanra szavazni, mely egy specifikus tünetet kezel. Olvassuk el a tájékoztatót. Sose szedjünk egyszerre több gyógyszert, melyben ugyanaz a hatóanyag van.

6.Hagyjuk ki az antibiotikumot: a téli megfázás és influenza ellen ne antibiotikumhoz nyúljunk – ugyanis mindkettőt vírus okozza, s ez a gyógyszer bakteriális fertőzésekre alkalmas. Ha pedig úgy használjuk, hogy nincs rá szükségünk, teret adhatunk az antibiotikum-rezisztens, veszélyes kórokozóknak.

Az antivírus gyógyszerek lesznek számunkra megfelelőek – segítenek jobban lenni. A vényre kapható, vírusellenes készítmények tompítják a tüneteket és hozzájárulnak a felépüléshez. Érdemes azonban bevenni őket 48 órával az első tünetek jelentkezése után.

7.Maradjunk otthon, ha betegek vagyunk: ha ledönt a lábunkról a betegség, nyugalomra van szükségünk a felépüléshez. Amennyiben közben dolgozunk, sokkal nehezebb meggyógyulni! Hosszabb ideig tarthat a betegeskedés, ráadásul átadhatjuk a baktériumokat másoknak.

8.Használjunk eldobható dolgokat: ha valaki beteg a családban, okosabb, ha eldobható, egyszer használatos tárgyakat alkalmaz a fürdőszobában, amíg ilyen állapotban van. Például papírtörlőt a törölköző helyett. (Vagy gyakran cseréli, amit használ, és más nem nyúlhat hozzá). Így ugyanis elkerülhető, hogy a família többi tagja is megkapja a betegséget.

9.Nézzünk természetes kezelés után: a téli megfázás és influenza ellen is harcolhatunk otthoni praktikákkal, így például együnk köhögésre mézet. 1 éves kor alatt azonban ne alkalmazzuk, kisbabáknak nem biztonságos a méz.

A C-vitamin is nagyon fontos: csökkentheti a betegség idejét. A probiotikumokról szintén az a hír járja, hogy segítenek megelőzni megfázást, de több kutatást is igényel még ez a terület.

10.Igyunk sok folyadékot: a gyakori víz- vagy tea fogyasztás segít lazítani a váladékot, tisztítani a szinuszokat és az eldugult orrot. A víz, a tea, a leves, de még a sport ital is jó lehet. Az alkoholt hanyagoljuk.

Forrs: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.