Magyar csodabusz, melyet az emberi csontváz ihletett

Simon Péter diplomamunkájának keretén belül alkotta meg ezt a koncepciót – biztos nem gondolta, hogy nemzetközi autós blogok fognak rajongani tervéért a beadás után.

A Credo E-Bone null-emissziós busz teljesen új színt vihetne a tömegközlekedésbe – és nem csak formájával, hanem műszaki tartalmával egyaránt.

Az E-Bone fantázianév az elektromos hajtásra – ezt jelzi az „E” betű –, és az emberi csontvázhoz hasonló vázszerkezetre utal.

06(2)

Nincs szoros értelemben vett alváz, ehelyett egy térbeli tartószerkezetet tervezett Simon, melynek stressz-pontjainál erősebb, a többi részén pedig gyengébb – és ezáltal könnyebb – karbon-műanyag elemeket helyeznének el.

csontok

Ezzel a technikával a számítások szerint közel húsz százalékos tömegcsökkenést lehet elérni egy ugyanekkora méretű, de a hagyományos technikával épített busszal szemben.

Négy darab elektromos motor hajtja az E-Bone-t, mindegyik közvetlenül egy-egy kerékhez kapcsolódik – ezek egyenként 80 kW teljesítményére képesek. A hidrogén cellákat és a lithiumos akkumulátorokat a busz tetején helyezték el.
A tiszta üzemű tanulmányát hidrogén hajtja, könnyűépítésű karosszériájának szerkezetét az emberi csontváz ihlette.

Forrás: toltalcar.hu 

Képek: Simon Péter blogja

Forrás: