Yangmei Li, a Cambridge-i Egyetem epidemiológusa munkatársaival 12 éven át követett nyomon 23 ezer férfit és nőt. A kávét fogyasztóknál 27 százalékkal alacsonyabb volt a stroke kockázata a sohasem kávézókhoz képest, azonban az elfogyasztott kávé mennyisége nem befolyásolta a kockázat csökkenését.
Valószínűleg Ön is olvasott már olyan dokumentumokat, amikor a vércukor szintet mmol/l mértékegységben adták meg, holott Önnek mg/dl-ben lett volna rá szüksége (vagy fordítva). A konvertáláshoz az adott értéket meg kell szorozni (vagy osztani) 18-cal. (Pl. a 7 mmol/l megfelel 126 mg/dl-nek). Ezt a konvertálást segíti az alábbi kalkulátor: Eredeti változat: DiabetesMonitor.com Vércukor-értékek Normál érték Cukorbeteg érték Vércukor konverter
Éhgyomornál: 6,0 mmol/l alatt
Étkezés után két órával: 7,8 mmol/l alatt
Éhgyomornál: 7,0 mmol/l felett
Étkezés után két órával: 11,1 mmol/l felett
A szakemberek szerint az új kutatás eredményei nem úttörők, azonban megerősítik a korábbi vizsgálatokat. Korábbi kutatások azt tárták fel, hogy a kávéfogyasztás összefüggést mutat a II-es típusú cukorbetegség (a stroke egyik fő kockázati tényezője) rizikójának csökkenésével, továbbá a szívbetegség előfordulását is csökkenti.
A vizsgálatok nagy részében azonban a résztvevők saját maguk számoltak be kávéfogyasztásukról, miközben ez a csészék eltérő mérete miatt nem tekinthető megbízhatónak. Ezért hivatalosan senkinek nem ajánlják, hogy kávéval próbálja meg elkerülni a stroke-ot.


