Tekerj, tekerj, tekerj – Ez a spinning!

A spinning első hallásra nem hangzik kecsegtetően, hiszen csak a teremben, egy szobabiciklin tekerünk. Ám, szerencsére ennél sokkal többről van szó.

Lássuk miért is lett annyira közkedvelt mára a spinning!

Van valamilyen megmagyarázhatatlanul varázslatos és buzdító érzés abban, ha tíz – húsz ember egy teremben, mindannyian egy különlegesen tervezett teremkerékpáron, átadva magát becsukott szemmel a zene ritmusának, egy órán át, folyamatos, lelkes, közös tekerést él át.

De tulajdonképpen mi is a lényege a spinningnek?


A mozgásforma célja eredetileg az volt, hogy egyesítse a kerékpáros edzés és az aerobik előnyeit, eközben óriási szerepet adjon a zenének. A zene ütemétől függően elképzelhetjük, hogy országúton száguldunk, vagy épp megmászunk magas hegyeket, de akár versenyezhetünk is. A különböző fokozatoknak köszönhetően, beállíthatjuk a saját erőnlétünknek a legmegfelelőbbet, így egész nyugodtan együtt tekerhet az amatőr és a téli felkészülését végző profi kerékpáros is.

Ha esetleg nem fáradnánk el az edzés végére, akkor a következő alkalommal állítsuk nagyobbra az ellenállást. A spinning kiváló kardió edzés, a teremben végezhető mozgásformák közül a leghatékonyabb zsírégető sport, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeinket és az állóképességünket is.

Bárki űzheti kortól és nemtől függetlenül. Pozitív hatásai közé tartozik, hogy a nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemző, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben, ugyanakkor egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethető a bennünk felgyűlt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhető.

A mozgás következtében jelentősen javul a keringési rendszerünk, megerősíti a szívünket, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képességünk. Mint minden sportnál a spinning-nél is fontos a rendszeresség és a fokozatosság elve, de mivel nem igényel előképzettséget, bátran vágjunk bele.

Forrás: Napidoktor.hu

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.