Öt tipp a sikeres edzéshez!

Az edzés szó hallatára legtöbbünk előtt a kínkeserves mozgás, és az edzőterem jelenik meg, s nem tudjuk, hogy könnyíthetünk is a dolgon!

Íme öt tipp a sikeres edzésért!

Ha nem vagy benne biztos, hogy hogyan is indulj el az úton, keresd fel háziorvosodat és kérd a segítségét! Ezen kívül, tűzz ki célokat, álmokat!

1. Írd le!

Vegyél egy naptárat, vagy ha már van akkor abba írd bele már hétfőn, hogy milyen céljaid vannak az adott hétre! Írd le, hogy mikor, melyik napszakban hol, és mennyit fogsz mozogni! Leírhatod azt is, hogy egyedül, vagy csapatban. Lehetőség szerint, ne térj el az előre meghatározott mozgástól! Ezek leírva csak segítenek, mert látod magad előtt hogy mit kell teljesítened. Fontos, hogy saját képességeidhez mérten állíts fel edzéstervet!

ugralokotel-edzes

Pontosan, legyen egyszerű!

Ne bonyolítsd túl az edzéstervedet azzal, hogy egyszerre több sportnak nekifogsz. Keress 2-3 olyan tevékenységet, ami illik hozzád, és ami menni fog. Az útról ne térj le azzal, hogy változtatsz! Írd le, melyiket mikor űződ a héten! Ha netán untatna a dolog, vagy elmenne a kedved az adott sporttól, hallgass zenét, vagy a futópadon mozogva nézz filmet! Ezek inspirálóan hatnak majd, meglátod!

közös edzés

2. Legyen egyszerű!

3. Legyen az első a mozgás!

Reggel hajlamosak vagyunk ébredés után lustálkodni. Ha nincs motivációnk, képesek vagyunk a mozgást hanyagolni. Jelen esetben legyen motiváló erő az, hogy esténként az ágyad mellé készíted a másnapi edzőruhádat!

Legyen ott a felső és a nadrág, illetve a cipő is. Ha meglátod, garantáltan eszedbe fog jutni, hogy vár rád egy kis mozgás!


4. Mérd magad!

Vegyél egy stoppert, vagy direkt edzésekre kifejlesztett mérőeszközöket, esetleg lépésszámlálót! Kifejezetten hasznos eszközök lehetnek biciklizés, futás vagy akár a taposógépen történő izzadás közben.
A lépésszámlálót túrázás, vagy séta közben vetheted be.

Lemérheted, mennyit bírsz jelenleg, és ez által új célokat tűzhetsz ki, azaz hogy mennyit szeretnél elérni a közeljövőben. Ezek az órák arra is jók, hogy pár hét után elégedetten dőlj hátra a fotelben, látva fejlődésedet.

mozgas3

5. Tervezz három hónapra!

Három hónapra előre írj bele a naptáradba célokat! Ezek hetente változzanak, így látni fogod, mikorra milyen feladatokat kell megcsinálnod. A három hónapnyi mozgás előbb-utóbb szokássá válik. Létrehozol egy olyan jó szokást, amit remélhetőleg nem akarsz majd abbahagyni! Ne feledd: mindig a Te döntésed gyakorolni, és betartani az edzéstervet!

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.