A sportolás alatti bőrirritáció megelőzhető

A verejtékezés és a feldörzsölés okozta kellemetlen érzés már sokakat tántorított el a rendszeres testmozgástól. Ám tehetünk ellene!

Viseljünk kényelmes ruházatot!

Bármi, ami túl szűk vagy éppen túl laza, irritálhatja a bőrünket. Soha ne kezdjünk bele egy hosszabb edzésbe vadonatúj ruhában ? előbb mossuk ki, és otthon próbáljuk fel.

Óvakodjunk a címkéktől és a varrásoktól!

Vágjuk le a ruhán található összes címkét, és olyan szerelést keressünk, amin nincsenek éles varrások.

Használjunk olajat!

Van, akinek a hagyományos petróleumzselé felel meg; mások a speciálisan sportolóknak készült olajokat kedvelik.

boldog sport

Használjunk hintőport!

Tegyünk egy kevés szagtalan babahintőport az izzadásra hajlamos területekre, és máris megszűnik a probléma. Előnyösebb megoldás, mint a golyós dezodor, mert az könnyen válik ragadóssá. Használhatunk kukoricakeményítőt is.

Igyunk sok vizet!

Ezzel elkerülhető, hogy a verejtékünkben sok legyen a sókristály, ami szintén kellemetlen a bőrnek.

Ruha a ruha alatt!

Sok futó hord műanyag nadrágot a ruhája alatt, hogy elkerülje az anyagok összedörzsölődését. Az olyan gyártmányok, amik arra valók, hogy a nedveket távol tartsák a bőrtől, akár még melltartónak is jók.

Fokozatosan növeljük az edzések mennyiségét!

Ne növeljük hirtelen a teljesítendő távot és a sportra fordított időt.

Fogyjunk le!

A túlsúlyos emberek izzadékonyabbak, így a bőrük jobban ki van téve az irritációnak.

Ápoljuk a felsértett bőrt!

Szappannal és hideg vízzel tisztítsuk a területet. Gondosan mossunk le a testünkről minden szennyeződést, és törölközzünk szárazra. Az irritált részeket becsavarhatjuk egy steril gézlappal, de akár szabadon is hagyhatjuk, hogy levegőzzenek. Esetleg használjunk pelenkakiütés elleni kenőcsöt.

Forrás: Napidoktor.hu

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.