Ősszel folytatódik a Boldogságóra

Szeptembertől újra elindul a Boldogságóra program, amely az előző tanévben több mint 6000 gyermeknek segített nyitottabbá és elfogadóbbá válni. A Bagdi Bella által életre hívott projekt célja, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára. A most induló, harmadik évadhoz Böjte Csaba, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója is csatlakozott.

Több mint 1500 pedagógus segítségével több mint 6000 gyermek kapott eddig lehetőséget arra, hogy részt vegyen a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogság Intézetének 10 hónapos Boldogságóra programjában. A projekt szeptembertől immár a harmadik évadával folytatódik, számos kiemelt céllal: szeretnék minél több magyarországi és határon túli magyar intézményben megismertetni, elindítani a projektet, emellett kiépíteni a Boldog Iskolák hálózatát, szakmai támogatást nyújtva a részt vevő intézményeknek.

A Boldog Iskola címre pályázók száma folyamatosan nő, és egyre több határon túli intézmény is szeretné kiérdemelni az igazoló oklevelet. A boldogságórát oktató pedagógusok szerint a résztvevő gyerekeknek javultak a társas kapcsolataik, csökkent a szorongásuk, nőtt a teljesítményük és a pozitív változást a szülők is észreveszik otthon.

Erdélyben Böjte Csaba, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója is csatlakozott a kezdeményezéshez, így szeptembertől a gyermekotthonokban a Jobb Veled a Világ Alapítvány jóvoltából boldogságórán vehetnek részt a gyerekek, akiknek a fejlődését az év során az ELTE Pozitív Pszichológia Laboratóriuma tudományosan is mérni fogja Prof. Oláh Attila vezetésével.

A Boldogságórákhoz csatlakozó Böjte Csaba a cselekvő szeretetet tartja legfontosabbnak, amely tökéletesen megjelenik a program szellemiségében is.

„Számunkra nem elég az Isten hajdani nagy tetteit csodálni, nekünk ma is a hozzánk szóló élő Isten akaratát kell teljesítenünk, ahogy Ferenc pápa mondja: tovább kell írjuk Isten örök evangéliumát! Életünkkel láthatóvá kell tegyük, hogy Krisztus ma, a XXI. században is általunk, a marék porból született botladozó gyermekei által is képes bölcsen a teremtés művét tovább vinni, szép világunkat kibontakoztatni gondviselő, irgalmas szeretetével!” – mondta Böjte Csaba.

bojte_csaba_gyerekekkel

Bagdi Bella életmódfejlesztő énekesnő, tréner, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke szerint a gyakorlatias, kellemes és tartalmas élet elsajátításához szükséges játékos fizikai tevékenységek, pozitív szülői és nevelői megerősítés, az örömteli elfoglaltságokra való szoktatás nem várathat magára. A jövő kiegyensúlyozott, sikeres és elégedett generációja most fejlődik. Természetesen nem az a célunk, hogy problémamentes életmodellt állítsunk a fiatalok elé, de adhatunk egy vezérfonalat ahhoz, hogy könnyebben birkózzanak meg a nehézségekkel, ne ijedjenek meg a kihívásoktól. A foglalkozások lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség elsajátítása” – hangsúlyozta a szakember.

Az előző tanévben, az órákon részt vevő 3. 4. és 5. osztályos tanulókkal végzett felmérések a pedagógusok tapasztalatain túl, nemrégiben tudományosan is alátámasztották: a programba bevont gyerekek nyitottabbaknak, érdeklődőbbeknek és kreatívabbaknak mutatkoztak, mint a kontroll csoportbeli társaik. Kiderült továbbá: a 10 hónapos ingyenesen is elérhető program gyakorlatai erősítik az önbizalmat, a kitartást, fokozzák a koncentrációs képességet, fejlesztik a divergens gondolkodást és kreativitást és a gyerekek Boldogságórákon megélt flow élmény gyakorisága szignifikánsan magasabb a hagyományos tantárgyak (matematika, irodalom, technika) óráin általuk megélt flow élmény gyakoriságnál.  A boldogság tehát tanítható, amelyet a Boldogságórák és fejlesztő programok keretében érdemes lenne mind a közoktatás mind a felnőttoktatás részévé tenni.

Forrás: https://napidoktor.hu/index


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.