A kütyük és a társasok uralják a családi nyaralásokat

Egy friss, több, mint 800 fő bevonásával végzett kutatásból az derült ki, hogy a legtöbben tengerpartra, vízpartra, vagy élményfürdőbe mennek nyaralni és annak ellenére, hogy a családok 76%-a autóval utazik, csak kevesen szórakoztatják a gyermekeket menet közben utazó játékokkal.

Július végétől 80%-kal nő az iskolaszerek forgalma, átlagosan 6500 forintot költenek a családok az iskolakezdésre a Játéksziget üzletekben és 5- 10 ezer forint között a webshopban.

A válaszadók közel negyven százaléka szójátékozik, énekel, vagy találós kérdésekkel játszik, vagy az éjszakai utazást választja, hogy a gyerekek aludni tudjanak az út alatt, ahelyett hogy kifejezetten utazáshoz fejlesztett játékokkal foglalná le gyermekeit. A családok közel egy ötöde pedig tablettel, mobiltelefonnal, vagy laptoppal szórakoztatja gyermekeit az utazások idejére. A megkérdezettek több mint 35 százaléka választ tengerparti, vagy vízparti, esetleg wellness szállodai élményfürdős nyaralást a családdal, vagy családi nyaralóban töltik a nyarat és közel ugyanennyien terveznek rokonlátogatást, de sajnos hasonló azon családok száma is, akik azt válaszolták, hogy idén nem mennek nyaralni. Húsz százalék körüli a városnézést tervezők aránya és a válaszadók hat százaléka megy túrázni.

A játékok nemcsak utazáskor, de rossz időben is segítenek

Az utazó játékok sajátosságai a viszonylag egyszerű játékszabály; az akár egyedül is játszható struktúra, a helytakarékos kialakítás, az összecsukható, vagy kompakt csomagolás. Gyakran a jól ismert táblás játékok kicsinyített változatai válnak a legjobb útitárssá, mivel mágnes, vagy egyéb eszközzel oldják meg, hogy ne guruljanak szét az apróbb darabok és a gyerekek neme, életkora és érdeklődési köre szerint ugyanúgy kiválasztható a legmegfelelőbb témájú játék, mint az otthonra szánt játékok esetében.

A Játéksziget webshopban és az üzletekben a strandkellékek továbbra is sokkal népszerűbbek mint az utazó játékok, annak ellenére, hogy a kategóriája már több mint 20 éve megjelent a nagy játékvásárok kínálatában, de nálunk még mindig csak a játékforgalom 0,5%-át teszi ki. A vízparti játékhoz vagy sportoláshoz szükséges labdák, homokozó szettek, buborékfújók, felfújható óriás strandcikkek, vízipisztolyok és sporteszközök azonban a forgalom 3-4 %-át adják a nyári hónapokban. Július végén és augusztusban pedig a társasjátékok és fejlesztő játékok forgalma ugrik meg, akár 50-60%-kal is” – mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője. – “Iskolakezdés előtt az iskolaszerekből 80 %-os bevétel növekmény keletkezik.”

A felmérés is alátámasztja a játékbolti tapasztalatokat, hiszen a válaszadók 85%-a arra a kérdésre, hogy mit visznek magukkal a strandra a labdát és egyéb sportszereket jelölték meg. A korábbi évek hasonló felmérései szerint a társasjátékok tipikusan rossz idő esetén kerültek elő, ahogy ezt a családok háromnegyede állította, az idei kutatás azonban azt mutatta, hogy a kütyükkel, laptoppal, mobiltelefonnal, tablettel való játék megelőzi a társasjátékozást népszerűségben. Idén az előkelő harmadik helyre került az olvasás, mint unaloműző tevékenység esős napokra, amit a kártyázás és az együtt sütés-főzés követ.

A Formatex tapasztalatai alapján az idei nyár utazó játék slágerei:

  • Különböző kártyajátékok,mint például UNO, Solo,
  • Smart Games mágneses logikai játékok
  • Addictaball ügyességi játékok
  • BrainBox készségfejlesztő játékok
  • Rubik kocka minden változata

Forrás: https://napidoktor.hu/index


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.