Kúrálódjunk zöldekkel!

Ilyenkor kiválóan lehet válogatni a friss, idényzöldségek közül. Fogyasztható nyersen, párolva, sütve.

Zöldek az egészséért

A képzeletre lehet bízni, hogy mit mivel fogyasztunk és vegyítünk. Kisebb teret hódított meg a zöldségekből készülő levek, mint a gyümölcsökből készülők, de azok sem kevésbé hatékonyak. A belőlük készíthető levek lehetnek pl.: uborkalé, gyermekláncfűlé, céklalé, zellerlé, spenótlé, paradicsomlé.

paradicsomleves_bazsalikom

A leveket mindig hígítani kell fele-fele arányban szénsavmentes ásványvízzel. Ha nincs otthon gyümölcscentrifuga, akkor a boltban cukormentes zöldségleveket kell választani.

A frissen préselt leveket elkészítés után igyuk meg, ugyanis a vitaminok nagy része oxigén hatására el kezd bomlani. A zöld nedűkben találunk még egy ismert anyagot a klorofillt. A növények a klorofillt arra használják, hogy a napfényből energiát nyerjenek, az állatoknak pedig az ételek megemésztéséhez és az ásványi anyagok felszívódásához van rá szükségük.

A klorofill erős antioxidáns, kitisztítja a vért, a májban pedig elősegíti a vörösvérsejtek termelődését. Szorulás és hasmenés esetén is alkalmazzák, méregtelenítésre is kiváló.

A klorofill leginkább zöld leveles zöldségekben, pl. spenótban található meg, valamint az olyan zöldségekben, mint a brokkoli vagy a spárga.Ha már klorofillnál tartunk, akkor meg kell említeni a búzafűlevet. Készen is kapható hazánkban, viszont mi magunk is elkészíthetjük búzafűből.

A búzafű számos nyomelemet, vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst tartalmaz, azonban legfontosabb eleme a klorofill. A búzafűben levő tápanyagok leginkább a belőle készített léből hasznosulnak.

A búzafűlevet markáns íze miatt egymagában kevésbé fogyasztják. A zöldbúzafű-koktél a színben és ízben is harmonizáló zöld teával vegyítve készül, a búzafű minden értékes összetevőjét megőrizve. A zöld tea kellemesen finom ízű és frissítő hatást kölcsönöz az italnak. Legfeljebb 1 dl (a nap során kis mennyiségekben, lassan, kanalanként kortyolgatva) fogyasztása javasolt naponta.

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.