napidoktor.hu

BOK_doboz_koffeinmasszázs

sport és egészség, sportegészség doboz

Az ideális testsúly kiszámítása: a derék-csípő arány

Az egyik leggyakoribb kérdés, amivel találkozunk a fogyni vágyók körében az, hogy ,,honnan tudhatom, hogy mennyi az ideális testsúlyom?"

Mi az a derék- csípő arány?

Ez a derék körmérete, arányban a csípő körméretével. Meg kell mérni a derekunk legkisebb körméretét, általában a köldökünk felett, s az így kapott értéket osszuk el a csípőnk legszélesebb részén mért értékkel. Ha egy nőnek a dereka 71 cm és a csípője 91, akkor az ő DCSA értéke 71:91=0.78. Íme a számok, hogy hogyan függenek össze a DCSA-értékek a szív és érrendszeri megbetegedések esélyével.

Férfi DCSA

• Kevesebb, mint 0.9: kisebb az esély a szív és érrendszeri megbetegedésekre.

• 0.9 - 0.99 között: közepes az esély.

• 1 vagy több: nagy az esély.

Női DCSA

• Kevesebb, mint 0.8: kisebb az esély a szív és érrendszeri megbetegedésekre.

• 0.8 - 0.89 között: közepes az esély.

• 0.9 vagy több: nagy az esély.

Egy személy DCSA-ja sokkal jobban megmutatja, mennyi az ideális testsúly, és hogy milyen eséllyel merülhetnek fel komoly egészségügyi problémák. Számos tanulmány bebizonyította, hogy az alma alkatúaknak nagyobb a DCSA-ja, és nagyobb a megbetegedések esélye, mint a körte alkatú embereknek, akiknek alacsonyabb a DCSA-ja.

Az alma alkatú személyeknek a zsír a dereka köré rakódott le, miközben a körte alakúaknál a csípőre. Egy 0.8-nál kisebb DCSA-val rendelkező nő sokkal egészségesebb és termékenyebb, mint egy magasabb DCSA-val rendelkező. Kisebb az esélye a cukorbetegség, a rák, vagy szív és érrendszeri megbetegedések kialakulásának.

Ugyanígy, a 0.9-nél kisebb DCSA-val rendelkező férfiak egészségesebbek és termékenyebbek, mint a magasabb DCSA-val rendelkezők, és így a komoly betegség veszélye is sokkal kisebb. A tanulmányok szerint, ha a DCSA-t helyettesítenénk a TTI-vel mint a szívroham előrejelzőjét, a számok sokkal több embert sorolnának a veszélyzónába.

Mi a gond a DCSA-val?

A DCSA nem méri pontosan a test zsírtartalmának százalékos arányát, vagy az izom-zsír arányát, mégis alkalmasabb az ideális testsúly megítélésére, és az egészségügyi veszélyeket is pontosabban jelzi, mint a TTI.

Dátum: 2012.01.18. 21:00

Forrás: Mayra

 

Hozzászólások sorrendje:

db/lap

testzsir

kaloria_felhasznalas_kalkulator