Top 10 vitamin nőknek

Mely vitaminra van a hölgyeknek nagy szükségük?

A nők és a férfiak szervezete kissé eltérő igényekkel rendelkezik. Vannak kimondottan egyik vagy másik nemnek javasolt vitaminok, melyek tökéletes működésünket biztosítják.

Melyek a legjobb vitaminok nőknek?

Ha nők vagyunk, testünknek egyedi igényei vannak annak érdekében, hogy optimális szinten működjön. Lássuk, mely 10 vitamin biztosítja ezt a számunkra.

1.D-vitamin: tökéletes vitamin nőknek, melyet „nap vitaminnak” is neveznek. Fontos, hogy a szervezet megfelelően felszívja a kalciumot. Hölgyeknél különösen, mivel hajlamosabbak a csontritkulásra, mint a férfiak. Tanulmányok szerint a D-vitamin nőknek azért is lényeges, mert segít fenntartani az izomtömeget menopauza után. Szteroidot szedőknek is fontos, mivel ezek gyengítik a csontokat.

Elegendő D-vitamint a napsütésből, zsíros halakból, tojásból szerezhetünk be. Télen előnyös a táplálék-kiegészítő szedése is.

2.A-vitamin: ez az antioxidáns az egészséges bőrért, szemekért, izmokért is felelős. Ha ragyogó bőrt szeretnénk, s minél tovább éles látást, ne hagyjuk ki. Az élénk színű zöldségekben megtaláljuk, így a paprikában, tökben, répában és tejtermékekben, mint például a tej és a tojás.

3.B2-vitamin (riboflavin): ha nem jutunk elegendőhöz ebből a vitaminból, testünk hajlamosabb lesz a fáradtságra, szorongásra, az ajkak cserepessé válhatnak. Kiváló vitamin nőknek, melyet leginkább teljes kiőrlésű gabona, szójabab, dió, sajt biztosít.

4.B6-vitamin (pyridoxin): a többi B-vitaminnál nagyobb mértékben szükséges az anyagcseréhez és az energiatermeléshez. Az idegek egészségében is jelentős a szerepe. Ha időnként görcsöktől szenvedünk vagy bizsergést érzünk a kezünkben, növelnünk kell a B6-vitamin bevitelét. Együnk banánt, zabkását, diót és húst.

5.B7-vitanin (biotin): fontos a test külső védelmi rendszerének fenntartásában, az egészséges bőr, haj, körmök „őrzője”. Fogyasszunk elegendő tejet, tojást, zöld leveles zöldséget, gyümölcsöket, mint például sárgadinnyét és görögdinnyét.

6.B12 vitamin (cianokobalamin): ha nincs belőle elég a testben, memóriaproblémát, depressziót, vérszegénységet tapasztalunk. Előzzük meg ezt azzal, hogy elég tojást, halat, tejet, gabonát eszünk.

7.B9 vitamin (folsav): lényeges vitamin nőknek, különösen terhesség alatt. Megelőzi a születendő gyermeknél az idegcső-záródási rendellenességek kialakulását. A zöld leveles zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonában, citrusfélékben és a tojásban is megtaláljuk.

8.E-vitamin: szintén egy potenicális antioxidáns, mint az A-vitamin. Segít megvédeni a szervezetet a szabad gyökök károsító hatásaitól, s egészségesen tartja az immunrendszert. Növényi olajokban, magvakban, dióban és dúsított gabonafélékben megtalálható.

9.K-vitamin: ez a vitamin azért fontos, mert segít a vérrögök kialakításában. Enélkül könnyen zúzódhatnánk vagy elvérezhetnénk. Elegendő K-vitaminhoz jutunk, ha eszünk zöld leveles zöldségeket, babot, tojást.

Fotó: pexels

10.C-vitamin (aszkorbinsav): gyakran említik immunrendszer-erősítőként, tökéletes vitamin nőknek. A C-vitamin antioxidánsként megelőzi a szabad gyökök károsító hatását. Citrusfélékben, burgonyában, paprikában és kesudióban is fogyaszthatjuk.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.