Rozmaringot az alacsony vérnyomásra!

A rozmaring fűszer- és gyógynövény, mely Dél-Európában honos, de nálunk is újra kedvelt.

A kámforra emlékeztető keserű, aromás fűszert az örökzöld bokor leveleiből kapjuk.

Hatóanyagai:

A-fellandrén, alanine, a-pinén, arginin, aszparaginsav, a-terpinén, béta-karotin, betulin, bór, borneol, cineol, cink, cserző anyag, ecetsav, etanol, eugenol, fellandrén, fenilalanin, fenolsav, flavonoid, foszfor, glicin, glutaminsav, heszperidin, hisztidin, izoleucin, kalcium, kálium, kámfor, karnozolsav, karvakrol.

Karvon, keserűanyag, koffeinsav, koleszterin, leucin, limonén, linalool, linolénsav, lizin, magnézium, mangán, metionin, mirtenol, nátrium, palmitinsav, pantoténsav, pektin, pinén, prolin, réz, rozmarinsav, sabinen, szalicilát, szaponin, szénhidrát, szerin, sztearinsav, tannin, taraxaszterol, terpének, thujon, timol, tirozin, toluol, treonin, triptofán, triterpénsav, ursolsav, valin, vas, verbanol.

rozmaring

Vitaminok:

B1, B2, B3, B6, C.

Alkalmazása belsőleg:

Mellékhatás:

Hosszan tartó kúra esetén vesekárosodást okozhat! Kismamáknak a rozmaring fogyasztása nem javasolt, mert vetélést okozhat!

Tea:

Fél evőkanál gyógynövényt leforrázunk 2 dl vízzel, 15 percig állni hagyjuk, szűrjük! Fogyasztása naponta kétszer, reggel és este javasolt! Alacsony vérnyomás esetén a fenti adagok kétszeresét javasolt fogyasztani!

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.