Melyik a leghatékonyabb zsírégető edzés?

Tudni kell, hogy kizárólag a zsírégető edzés még nem elég, mert érdemben nem lehet vele lefogyni. A mozgás csak kiegészítő tevékenység lehet a diéta mellett, azonban edzés és edzés között is van különbség.

A legjobb zsírégető edzés pedig a kardió, és ennek megvan az oka is.

Mikor égetsz extra kalóriákat?

Ahhoz, hogy tud melyik a legjobb zsírégető edzés, előbb tudnod kell az alapokat és az elméletet, hogy pontosan mitől is zsírégető a zsírégető. Csak akkor fog extra kalóriákat elégeti a tested, ha a pulzusszámod megnöveled. Gyorsul a szívverés és a légzés, és emiatt több energiabefektetésre van szüksége a testednek. Magyarán több kalóriát fog elégetni, hogy tudja tartani a tempót, amit diktálsz. Tehát mindössze arra van szükséged, hogy a pulzusod emelkedjen, és kb 100-140 között tartsd folyamatosan.

ugralokotel-edzes

Miért a kardió a legjobb zsírégető edzés?

A kardió pontosan olyan mozgásformákat tartalmazz, aminek a célja, hogy megnövelje a pulzusod. A zsírégető edzések közös jellemzője, hogy gyors egymást követő mozgásokat tartalmaznak. Ilyen például a 4 ütemű fekvőtámasz, térdemelés, futás, hegymászó, stb. gyakorlatok. Ha lassú a mozgás, és nem emelkedik a pulzusod, nem kezdesz el izzadni, akkor az már nem elég hatékony. Mondhatni felesleges időtöltés a részedről. Azonban ahhoz, hogy magas legyen a pulzus nem kell állandó non-stop mozogni. Lehet, sőt kötelező pihenőt tartani, hogy ne dőlj ki idő előtt. Sőt a pihenő ideje alatt is magas marad a pulzusod egy darabig, és csak kb 1-2 perc alatt csökken vissza a normál állapotba, tehát a pihenő ideje alatt is nagyjából úgy égeted a kalóriákat, mint mozgás közben. Tehát valójában csak annyira kell mozogni, hogy a 100-140-es tartományban tartsd a pulzusod.

Erősítő edzésekre szükségem van?

kardió edzés nem az izomépítésre megy rá, sőt hosszú távon izomzatod is égeted vele, és ezért kell alkalmanként kiégészeni egy-egy erősítő edzéssel, ami nem más, mint lassú erőgyakorlatok. A cél itt az, hogy az elvesztett izomzatot időnként visszapótold, és ezt akkor csináltad jól, ha másnapra érezhető izomlázad lett azon a testrészeden, amelyikre edzettél. Ezek az edzések tipikusan súlyzós, erőgépes vagy saját testsúlyúak szoktak lenni. A saját testsúlyúak általában a legbiztonságosabbak, ezért ha még nem csináltál hasonlót, így ezekkel kezd.

Ha valódi eredményt szeretnél elérni, akkor én heti 2 kardiót edzést javaslok, és 1 erősítő edzést. Azonban tudod, ez csak kiegészítése a diétának. Tehát legelőször a diétádat kell elkezdeni, és csak azután a zsírégető edzés részét.

 

Forrás: http://dietmaker.hu/


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.