Látogatási tilalom alatt is gyógyít a mese

Már több mint 200 mese közül válogathatnak azok a kis betegek, akik a kórházakban a K&H gyógyvarázs YouTube csatorna videóit nézve töltik napjaikat. Járványidőszak alatt pedig ezek a történetek hihetetlen módon felértékelődnek, hiszen változatosságot jelentenek a látogató nélküli szürke hétköznapokban.

2015 januárjában, mindössze 1 évvel és 1 hónappal a mesedoktorok a weben program indulása után, már 219 mese szolgálja a beteg gyerekek mielőbbi gyógyulását a gyógyvarázs YouTube csatornáján.

„A legfrissebb hírek szerint az influenzaszerű megbetegedések száma rohamosan növekszik, így már országszerte több kórházban rendeltek el látogatási tilalmat. A webes meséknek ilyenkor van a legnagyobb jelentőségük” – mondja Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója. – „A mesedoktorok program webes ágát éppen azért indítottuk el, hogy a mesék térbeli és időbeli korlátokat, járhatatlan utakat és járványidőszakokat legyőzve eljuthassanak azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá: a beteg gyerekekhez.”

A kórházban lévő kicsiket a mese kizökkenti a rideg valóságból, eltereli figyelmüket saját bajaikról, csökkenti fájdalmaikat. Ezek a történetek példaértékűek számukra, hiszen képzeletükben a sárkány vagy a boszorkány veszi át a betegség helyét, amivel nekik is meg kell küzdeniük, amit igenis le lehet győzni. Ezzel nemcsak segíti a félelmeik, belső feszültségük oldását, de a lélek felüdítése révén hozzájárul a testi gyógyulásukhoz is.

KHmesedoktor3

A YouTube csatornán található „gyógyító” meséket eddig 22 700 alkalommal nézték meg kicsik a kórházi szobákban, társalgókban, egyedül vagy nagyobb csoportokban, közösen szórakozva a történeteken, így a mesék hatványozottan fejtették ki gyógyító hatásukat. A legnépszerűbb történet „A kismalac és a farkasok” volt, amit eddig 596 alkalommal néztek meg. Ezt követi az, „Egyszer egy királyfi” 424, majd a „A királyfi és a különleges tulajdonságok” 386 letöltéssel.

„Az elmúlt időszakban több nagy cégnél – így például  a B. Braun-vállalatcsoportnál, az RTL Klubnál és a UPC Direct márkán dolgozó magyarországi csapatnál – is tartottunk kitelepült  mesenapot, ezáltal az ő dolgozóik is csatlakoztak a webes meseolvasáshoz. Ugyanígy vettünk részt különböző rendezvényeken is, ahol a résztvevők szintén küldhettek meséket a beteg gyerekeknek. Bízunk benne, hogy a jövőben egyre több helyen és alkalommal tudunk majd meseolvasó lehetőséget biztosítani a lelkes mesedoktoroknak, akár céges kereteken belül” – mondja Horváth Magyary Nóra.

 A mesedoktorok webes ágához eddig 30 kórház csatlakozott, amelyeknek a cég számítógépet adományozott, hogy a mesék útja így is biztosítva legyen.

Forrás:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.