Apple-kultusz: vallási fanatizmus

Az Apple rajongók az elkötelezettségükről és márkahűségükről váltak ismertté, sőt az iPodokhoz és iPadekhez fűződő fanatizmus bizonyos értelemben hasonlít a vallásossághoz.

Az Apple-hívők agyában az MRI felvételek segítségével kimutatták, hogy ugyanaz az agyi terület aktivizálódik, miközben Apple termékeket, illetve vallási témájú képeket nézegettek. Alex Riley, a BBC-n sugárzott Szupermárkák titkai című dokumentumfilmje kapcsán végzett el egy vizsgálatot az Apple új, Covent Garden-i üzletének megnyitóján. Riley a megnyitón látottakat egy vallási közösség gyűléséhez hasonlította.

Amint a személyzet hisztérikus ujjongás közepette megnyitotta az üzlet kapuit, önkívületi állapotban lévő vásárlók százai özönlötték el a termet. Sok rajongó a bolt előtt, az utcán fekve töltötte az éjszakát, hogy másnap reggel az elsők között lehessen, mások távoli városokból utaztak a londoni megnyitóra, annak ellenére, hogy semmiféle akció, vagy kedvezményes ár nem várt a vásárlókra.

apple

A rajongás jobb megértéséhez Riley idegszakértők segítségét kérte, akik agyi MRI vizsgálatokat végeztek a rajongókon. Az eredmények azt mutatták, hogy az Apple termékek és a vallási témájú képek ugyanaz az agyi területet stimulálják. A dokumentumfilmben megszólalt Buckingham püspöke is, aki egyetértett Riley-val. A püspök úr szerint ez részben azzal magy

arázható, hogy az Apple üzletek sok vallásos elemet alkalmaznak, mint például kőpadlókat, oltárszerű termékállványokat és boltíves ablakokat.

Forrás: