Forró a kasztni? Tiszta klímát neki!

Tudományosan bizonyított, hogy a levegő minősége a nagyvárosokban, sőt általánosan is fokozottan romlik, mely jelenség veszélyeket jelent egészségi állapotunkra, ráadásul a napos időjárásnak köszönhetően előszeretettel kapcsoljuk be felmelegedett autónk légkondicionáló rendszerét, így azt melegen ajánlott kitisztíttatni.

Az ózonos technológiát alkalmazó fertőtlenítés 3000-szer hatékonyabb a klór alapú tisztítószereknél, ráadásul a nemzetközi és hazai kutatók egyaránt igazolták, hogy a fertőzés kockázata nem csupán a klímaszezonban áll fent – az autók belterében megtelepedő vírusok és baktériumok két fő eredettel rendelkeznek.

Egyrészt beszélhetünk a külső levegőből és a klíma, illetve a fűtés használata során megjelenő vírusokról és baktériumokról, melyek erőteljes asztmás és allergiás rohamokért lehetnek felelősek. Ezek elsősorban és nagyszámban a levegő-beáramló csatornákban telepednek meg – az autókba épített pollenszűrő ezek ellen azonban nem jelent teljes körű védelmet.

Másrészt léteznek az autó utasterében fogyasztott élelmiszerek maradékai nyomán megkapaszkodó penészgombák, illetve baktériumok, melyek különösen a gyermekeket és a gyenge immunrendszerrel rendelkező személyeket veszélyeztetik gyulladásos eredetű betegségekkel – a kocsik belterének rendszeresen elkövetett, alapos kiporszívózása már csak ezért is javasolt.

Az esetlegesen beívódott, kellemetlen szagok felszámolása, vagyis nem cifra illatosítókkal való elfedése sem könnyű feladat, ám az ózon használatával a gépjárműben terjengő, nem kívánatos „illatok” is megszűnnek. A kezelés alkalmával a gázt egy speciális generátor termeli, melynek kiépítése és teljesítménye nyomán az ózon a levegőcsatornákba és az utastér legeldugottabb részébe is eljut, az eljárás után pedig még az allergiára hajlamos személyek is nyugodt szívvel ülhetnek az autóba.

Néhány fogyasztói jó tanács

Az ózonos klímatisztítás nem javasolt 14 Celsius fok alatti hőmérséklet esetén, a rendszer ugyanis csak az efölötti tartományokban igazán hatékony – a körülbelül egy órás folyamat elsősorban áprilistól ajánlott.

A generátor beindítása előtt az autó klímarendszerét vegyes hőmérsékletű belső keringetésre kell állítani, hogy az ózon a fűtőradiátorhoz is eljuthasson. Ezután a motor leállítható, így az eljárás a környezetre sem jelent veszélyt – igaz, a gyújtást rajta kell hagyni, a kulcsot pedig az indítóban kell tartani, hogy ne nyíljon vissza a belső keringtető-motor.

Forrás: Hirado