Mitől lesz szép izmos a karom? – Tricepsz

Sportosan feszülő izmaink legszembetűnőbb módon karjainkon láthatók. Talán ezért is figyelünk oda jobban a kar edzésére.

Hogyan eddzük a tricepszet?

A tricepsz gyakorlatok végrehajtása nehezebb. Minden olyan feladat mely során a könyökünket nyújtjuk egyben tricepsz gyakorlat is.

Ülő helyzetben egykezes súlyzóval dolgozhatunk. Egyik felkarunkat a fülünkhöz szorítjuk magas tartás helyzetben, és a felkar mozdulatlansága mellett, a könyök hajlításával a súlyzót hátraengedjük a tarkónk mögé. A könyök nyújtása során a kar magas tartásba kerül, és ez a mozdulat erősíti a tricepszet.

A „homlokra engedés” gyakorlatot súlyzórúddal hanyattfekvésben végezzük. A karok függőlegesen állnak, majd a könyök hajlításával a súlyzót a homlokunkhoz közelítjük. A felkar ekkor is, végig mozdulatlan marad.

tricepsz

A fekvőtámaszban végzett karhajlítás majd nyújtás szintén jól fejleszti a tricepszet, főként akkor, ha szűk támaszban (közel vannak egymáshoz a kézfejek) hajtjuk végre. Gyengébbek könnyített helyzetben, azaz térdelésben is végezhetik.

A két izomcsoport edzése kb. 20-25 percet vesz igénybe, ha ügyesen és dinamikus dolgozunk. Ha ennél kevesebb terhelést kap az izom, a fejlődése kérdéses.Célszerű a két izomcsoport edzését egy napon elvégezni, így könnyebben odafigyelhetünk az arányosságra.

Forrás: Napidoktor.hu

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.