Ez a 6 legjobb tengeri étel az egészség szempontjából!

Tengeri ételek lazactól a szardíniáig

Szeretjük a tengeri herkentyűket? Ha igen, érdemes közelebbről is megvizsgálnunk, melyikkel mennyire járunk jól. A tengeri étel többnyire egészséges, de nem szabad általánosítani. Lássuk a legjobb választásokat!

A tengeri étel frissessége, elkészítési módja és tápértéke mind hozzájárul ahhoz, hogy egészségesnek tartjuk-e azt a halfélét vagy tengeri herkentyűt, avagy kevésbé.

Ha már tengeri étel, melyek számítanak a legjobb választásnak az egészséget tekintve?

Íme a lista.

1.Lazac: tápanyagban gazdag, bőségesen találunk benne egészséges Omega-3 zsírsavat. S mint konzervhal, kevesebb higany van benne, mint a tonhalban. Az alaszkai vad lazac jó forrás, frissen és konzervben is. Mivel a lazacon több ártalmas vegyi anyag lehet, érdemes lecsöpögtetni róla az extra zsírt, levenni a bőrt és sötétebb húst.

2. Rák koktél: jó választás lehet, mivel a rákot alapvetően főzik vagy forralják, s ilyen módon igen egészségesen készítik. A legjobb tengeri ételek közé tartozik: fehérjetartalma magas, zsírt és higanyt viszont nagyon keveset találunk benne. A szósszal azonban vigyázni kell. Különösen a klasszikus, paradicsomos alapúval, melyben sok cukor lehet, s gyakran magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal készül. Vagyis, hagyjuk el a szószt, vagy csináljunk otthon egészségesebb változatot.

3. Szardella saláta: a szardella kicsi és keveset él, kisebb az esély rá, hogy sok higanyt és egyéb szennyező anyagokat tartalmazzon. Mint ilyen, az egyik legjobb tengeri étel, Omega 3-zsírsavban gazdag, amire szervezetünknek szüksége van. A csomagolásukkal érdemes óvatosnak lenni: gyakori, hogy sok sóban tárolják őket, olvassuk el a címkét alaposan. A legjobbak a fehér szardellák ecetben – ez egy kevésbé sós verzió.

4. Konzerv tonhal: az egyik legjobb tengeri étel – a tonhal nagyobbra nő, mint a szardínia és a szardella. Vagyis nagyobb az esélye annak, hogy több higanyt találunk benne. Másrészt azonban sovány hús, fehérjét nyújt a számunkra és értékes Omega-3 zsírsavat. Annak érdekében, hogy a higany szintje alacsonyabb legyen, a „light” konzerv halakat keressük. Fogyókúra esetén érdemesebb a vízben és nem olajban tárolt tonhalat vásárolni.

5. Tengeri harcsa: nem a legszebb kinézetű hal, de előnyös. Kevés a higanytartalma, tápláló és könnyen fellelhető a boltokban. Sokan szeretik a sült tengeri harcsát, s bár az egyik legjobb tengeri étel, a mélysütés több kalóriát és zsírt ad hozzá – főzzük inkább a kalóriaszegényebb verzióért.

 

6. Grillezett szardínia: általában konzervben árulják, de frissen is megtalálható olykor. Teljesen grillezve tökéletes táplálék – nagyon sok Omega-3 zsírsavval, s kevés higannyal, hiszen kicsi és rövidéletű halnak számít. Ráadásul nem is drága. Fontos viszont, hogy vízben tárolva előnyösebb, mint olajban.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.