Egy kis testedzés a szemet is óvja!

Az egészséges életmódot nem lehet elégszer hangsúlyozni. Különösen, ha motivációja is van az embernek – például a jó látás fenntartása! Hogyan óvhatjuk meg a szemünket?

Szemünk ablak a világra. Nagyon fontos, hogy vigyázzunk rá, tartsuk jó kondícióban, óvjuk a rá leselkedő veszélyektől, amennyire csak lehet. A szem, amellyel nem törődnek, előbb megadja magát a különféle betegségeknek – beleértve a glaukómát és a szürkehályogot.

Az egészséges életmód nemcsak a normális testsúlyt, a megfelelő vérnyomást és vércukorszintet tartja fenn. A szemek egészségét is óvja. Már ma elkezdhetünk tenni a látásunkért azzal, hogy betartjuk a szabályokat – megfelelően táplálkozunk, rendszeresen mozgunk, odafigyelünk az étrendünkre.

Lássuk, mi mindent tehetünk azért, hogy jól működjön a szemünk!

Egészséges testsúly

Amennyiben pluszkilókkal küzdünk, elsődleges feladat ezektől megválnunk. A túlsúly, az elhízottság növeli a cukorbetegség és egyéb szisztémás állapotok kialakulásának esélyét, melyek látásvesztéshez vezethetnek – így a diabéteszes szembetegség vagy a glaukóma (zöldhályog).

TUDTAD?

Szemünket nagymértékben védjük azzal is, ha szakszerű napszemüveget viselünk. Olyat válasszunk, amely 99-100 százalékban blokkolja az UVA és UVB sugarakat is. Így a látásunkat, szemünk egészségét egészségesen tarthatjuk. Ne feledjük: a sapka, kalap is védelmet nyújt!

Zöldségben, gyümölcsben gazdag étrend

Az egészséges étrend szintén kulcsfontosságú a látás minőségének fenntartásában. Bizonyára mondogatták nekünk gyerekként, hogy együnk elég sárgarépát, mert jót tesz a szemnek.

Ám nemcsak a répa jó, egy zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étrend mindenképp előnyös a látásunkra nézve – különösen a sötét leveles zöldségek fogyasztása, mint a spenót vagy a kelkáposzta, amerikai kel.

Napi Doktor 2

Kutatások kimutatták: a szem az olyan ételekből is kifejezetten profitál, mint az Omega 3-zsírsavban gazdag halak, például a tonhal, lazac, laposhal.

A cigarettát tegyük le!

A dohányzás, ahogy mindenre, a szemünk világára is igen rosszul hat. Kutatások összefüggésbe hozták a cigarettázást az időskori makuladegeneráció, a hályog kialakulás- és a látóideg károsodás megnövekedett esélyével. Mindezek pedig akár a látás elvesztéséhez is vezethetnek.

A krónikus állapotok kezelése

Számos egészségi állapot, így például a diabétesz, a magas vérnyomás és a szklerózis multiplex nagymértékben befolyásolhatja a látást. Gyulladást okozhat a látóidegben, diabetikus retinopátia vagy glaukóma alakulhat ki és akár vakká is válhat az ember.

Ezért nagyon fontos orvossal kezeltetni a krónikus problémákat, mielőtt nagyobb bajt okoznának. A megelőzés kulcsfontosságú a súlyos szembetegségeket illetően.

Szemünk ablak a világra – tanuljuk meg, hogyan védjük!

 

Forrás: Napidoktor.hu