A 17 legjobb női étel – És az ok, hogy miért együk!

Az egészséges étkezés mindenki számára fontos, de a nők szervezetének kissé más igényei vannak, mint egy férfiénak. Ezért más típusú élelmiszereket is lényeges fogyasztaniuk testük védelme érdekében – elég, ha a törékenyebb csontjaikra vagy a terhességre gondolunk.

Melyek a kifejezetten „női ételek”?

Ha egy nő szeretné védeni szervezetét, s mindig a legjobb táplálékot biztosítani számára, különös tekintettel az aktuális életkorára, érdemes átgondolnia, mely élelmiszerek a legmegfelelőbbek erre a célra. Nem mindegy ugyanis, hogy háttértámogatást adunk-e a testnek, mert törékenyebbek a csontjaink, vagy éppen a terhesség időszakában vagyunk, netán valamilyen rák fenyeget bennünket.

Lássuk, milyen női ételekkel védhetjük a szervezetünket! Íme az első 8.

1.Edamame: e szójabab rostban, jó zsírokban és ösztrogén-szerű vegyületekben, azaz izoflavonokban gazdag. Jó barátaink lehetnek a menopauza időszakában is, hűtenek például a hőhullámok idején, azaz kimondottan előnyös, női étel ez a bab. (Mellrák esetén azonban kerülendő.)

2.Kelkáposzta: zöld levelei tele vannak K-vitaminnal, kalciumban és D-vitaminban gazdag, ezért sokat tesz a csontok egészségéért. Egy adag több mint 20 százalékát tartalmazza a naponta javasolt A- és C-vitamin bevitelnek.

3.Spárga: szintén remek csont-építő K-vitamint foglal magába a spárga, ezért igen ajánlott női étel. Fél csészével együnk meg belőle, s a napi K-vitamin szükségletünk harmadát elfogyasztottuk. Sok folsav található benne, amely segít a születési rendellenességek kiküszöbölésében is – mint amilyen a nyitott gerinc.

4.Bab: sok fehérjét tartalmaz, zsír nélkül – ráadásul rostban is gazdag. Csökkenti a vérnyomást, a vércukorszintet és a szívverést. Vagyis több mindent, ami szívrohamhoz vezethet.

5.Grapefruit: ismét egy női étel, amely a flavonoidokról szól – segítenek mérsékelni bizonyos stroke-ok előfordulásának esélyét a hölgyeknél, s még a szívet is védik. A narancs ugyanilyen jó lehet, de a grapefruit-ban kevesebb a cukor. Utóbbi fogyasztása ugyanakkor egyes gyógyszerek mellett nem tanácsos, ezért konzultáljunk orvosunkkal, mennyire ajánlott gyógykészítményekkel együtt enni.

6.Bogyós gyümölcsök és cseresznye: nemcsak szépek, nőies színűek, de kimondottan előnyös női ételek is. Szintén tartalmaznak flavonoidokat, valamint antioxidánsokat, amelyek védik az egészséges sejteket a károsodástól. A bogyós gyümölcsök az agyra is jó hatással vannak, az öregedés idején. Plusz, C-vitamin tartalmukra szükség lesz, a kollagén építéséhez, ez a fehérje ugyanis a bőrt feszesen és simán tartja.

fekete áfonya

7.Papaya: narancs színe a béta-karotinból származik, a benne levő likopin pedig a paradicsomban is megtalálható. Utóbbi csökkenti a mellrák és méhnyakrák kialakulásának esélyét. Ez a női étel hatékony antioxidáns, a koleszterin- és a vércukor szintet egészségesen tartja, a szívbetegségeket megelőzendő.

joghurt

8.Alacsony zsírtartalmú, egyszerű joghurt: a hölgyeknek több kalciumra van szükségük 50 éves kor felett. A joghurtban pedig igen nagy mennyiség megtalálható, a napi kalciumszükséglet harmada. Érdemes azokat a típusokat venni, amelyek D-vitaminnal is dúsítottak – a szervezet így hatékonyabban használja az ásványokat.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.