2012. december 30. – Gépfegyveresek és végre a csúcs!

Klein Dávid és társai elindultak a 2013-as Téli Nanga Parbat Expedícióra! Ian Overton beszámolóját olvashatjátok az hosszadalmas útról az alaptáborig. Végre megláthatták a Nangat Parbat csúcsát is!

Hosszú út volt Iszlamabádtól Chilas-ig, közel 18 órán át mentünk a hordóinkkal és zsákjainkkal telepakolt kisbusszal. A karakorumi országút (KKH – Karakorum highway) kissé elavult és televolt rendőrségi ellenőrzőpontokkal, ahol feltartottak minket hol 30 másodpercig, hol félóráig – hogy a papírokat ellenőrizzék, átnézzenek minket, és továbbküldjenek.

Az út felénél csatlakozott hozzánk egy automata gépfegyverrel ellátott kísérő arra az esetre, ha a veszedelem a hegyek felöl támadna. Az Indus folyó meredek sziklákat mosott ki a völgyben melyen átutaztunk, színének jeges kékje éles kontrasztott vetett a sárgás-barnás sziklákra és kőházakra, melyek a tájat tarkították. A távolban látható volt havas célpontunk: a Nangat Parbat csúcsa.

dec_30_karakorom640

Megérkeztünk Chilas-ba, találkoztunk az alaptábori kísérőnkkel, majd lesétáltunk a városba. Gyorsan körénk sereglett egy kis gyerekcsoport, akik kíváncsiságból követtek minket az utcákon. Bementünk egy pár boltba gyümölcsért és kekszért, közben egy fatelepen óriási cédrusfákat dolgoztak fel és csináltak belőlük deszkákat kézzel, és egypár tinédzser megpróbált egy 35 éves Jeep-et újra összeszerelni. A visszafele úton többször megállítottak fiatalok, hogy "még egy képet" csinálhassanak.

Teljesen ledöbbentett a pakisztáni emberek fogadtatása. Egy fiatalember, akit talán ha kétszer láttam, megölelt, és megköszönte, hogy Pakisztánba jöttem. Folyamatosan kaptam a meghívásokat teazásokra, ami szerintem inkább történhetett illemből, de ettől függetlenül nagyon jól esett. Egyetlen durva szót sem hallottam, amióta itt vagyok, és sokkal több mosolyt láttam, mint amit megtudnék jegyezni. Pakisztán, alig várom, hogy újra lássalak a jövőben.

Forrás:

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.