Férfi meddőség – Sokat tehetünk a férfiak nemzőképességéért

A férfi meddőség esetében az egyik leggyakoribb probléma a sperma minőségében van. Ez önmagában nem egy jó dolog, mégis szerencsésebb, ha nem betegség okozza a gondot, hiszen a sperma minőségén mi magunk is képesek vagyunk javítani, ráadásul nincs is olyan nehéz dolgunk.

A témában Ratkó Tünde szülésznő van a segítségünkre.

Tényleg ekkora a gond?

A férfiak termékenységi problémáival kapcsolatban talán az a legnagyobb baj, hogy nagyon sokan egyszerűen nem akarják elfogadni, hogy az erősebbik nemmel is lehet gond. Nem is vizsgáltatják ki a férfit, csak abban az esetben, ha az kötelező, és még akkor is csak vonakodva. Ha pedig a pár orvosi segítség nélkül próbálkozik, akkor jellemzően csak a nő tart diétát, figyel arra mit eszik, hogyan mozog és persze alaposan utána is olvas a lehetőségeinek.

A szomorú statisztika pedig ez: a világon napjainkban minden negyedik pár meddőséggel küzd. Ezen párok közül 40%-ban a nők, míg 40%-ban a férfiaknál található az a gond, ami a gyermektelenséget okozza. 20%-ban egyéb, külső tényezők tehetőek felelőssé. Vagyis tévhit, hogy a férfiaknál nem lehet gond, az esetek közel felében ugyanis épp erről van szó!

Otthoni módszerekkel is tehetünk ellene?

A férfiak meddőségében közre játszhatnak betegségek és genetikai eltérések is. Ezekben az esetekben mindenképpen szükséges a megfelelő szakember segítsége. Ha azonban a gondot nem betegség váltja ki, akkor sokat tehetünk mi magunk is a megoldásért.

Valószínűleg unásig hallottunk már azt, hogy az egészséges életmód az alapja a megfelelő testi működéseknek. Ezt azonban nem lehet eleget ismételni, mert igaz, és mert sokan még mindig nem tesznek magukért semmit. Az egészséges életmódnak két pillére van: az étkezés és a mozgás.

Ratkó Tünde elmondta, hogy az étkezéssel visszük be a szervezetbe azokat az alap építőköveket, melyek az egész rendszer működését biztosítják. Illetve inkább csak vinnénk be, hiszen ma már ez nagyon nem egyszerű. A rohanó életmód és a rengeteg stressz nem csak a szexuális teljesítményre lehet rossz hatással, hanem a sperma minőségére is, hiszen e két összetevő hatalmas mennyiségű energiát emészt fel. A bevitt tápanyagok pedig messze nem érik el azt a szintet, mint 50, vagy akár csak 20 évvel ezelőtt. Az élelmiszerek beltartalma folyamatosan csökken, ellenben egyre több tartósítószert, és más vegyi anyagok eszünk meg, gyorsételekkel mérgezzük magunkat, és félkész ételeket veszünk, mert így gyorsabban végzünk. Ez azonban mind hatással van a szervezetünkre, és a megfelelő tápanyagok híján az olyan rendszerek sérülnek először, melyek nem feltétlen szükségesek az életben maradáshoz – és bizony a szaporodás is ide tartozik. A normál spermaképződésér és a normál termékenység fenntartásáért ezért érdemes olyan vitaminkészítményt választani, melyben szerves kötésű (citrát, glükonát) anyagok vannak és komplex, hiszen így az egészséges életmód első fele, vagyis a tápanyagbevitel igen jól megoldható.

A mozgás tekintetében ma már tanulmányok igazolják, hogy a rendszeres, nem túlzásba vitt (vagyis heti 2-3-szor 30 perc) mozgás jelentősen javítja a sperma minőségét. Érdekes, hogy az intenzívebb edzés, vagyis a heti 3-4 szer végzet több, mint 60 perces mozgás eredménye nem jobb, mint a közepesen intenzív mozgásé. Fontos azonban kiemelni, hogy ahogyan az étkezés esetében, a mozgásnál sem elég egy-egy hétig sportolni, utána pedig várni a csodát. A mozgásnak is rendszeresnek kell lennie, hiszen a spermatogenezis, vagyis a spermaképzés folyamata közel 3 hónapot vesz igénybe, vagyis eddig minimum mindenképpen szükséges folytatni a kiemelt tápanyagbevitelt, valamint a mozgást is!

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.