Kalóriégetés éjjel? – Ennyi megy le rólunk alvás közben

Találjuk ki, mi mennyit égetünk el!

Tudtuk, hogy a kalóriaégetés alvás közben is megoldható? Nos, a megértéséhez szükséges egy kis matematika, de a lényeg az, hogy működik!

Úgy gondoljuk, a kalóriaégetés csak izzasztó edzés árán lehetséges? Tévedésben vagyunk. Otthon is megoldható, ám azt valószínűleg nem sejtettük, hogy alvás közben. A test képes erre – mi több, korábbi tanulmányok kimutatták, hogy az agynak napi kalória bevitelünk 20 százalékára van szüksége, s ennek használatát folytatja akkor is, amikor alszunk.

 

 

Szakemberek szerint nem lehet megmondani, pontosan mennyi kalória égetése történik, ugyanis ez nagymértékben változik alvási szakaszonként.

Azon kívül az ember napi aktivitásától és genetikájától is függ.

Jó alap ugyanakkor a kalóriaégetés mennyiségének meghatározásához az egyszerű matematikai kalkuláció. Először azt kell megtudnunk, hány kalóriát éget a testünk nyugalmi állapotban (BMR – Basal Metabolic Rate). Ez a testtömegen, magasságon és a koron múlik – általánosságban szervezetünk nagyjából 45 kalóriát éget naponta.

A szakemberek szerint a BMR számot azután kell mérni, hogy aludtunk 8 órát – még éhgyomorra, semleges hőmérsékleti körülmények között. Vagyis ilyenkor valóban meg lehet mérni, mennyi energiát használunk ahhoz, hogy egyszerűen csak pihenjünk.

Úgy tudni, alvás közben a testfunkciók nagyjából 95 százalékosan működnek, vagyis ha megállapítjuk, hogy nyugalmi állapotban mekkora kalóriaégetés történik (pl. 45 kalória / óra), ki tudjuk számolni az éjszaka elégetett kalóriákat az alábbi egyenlet által: az elégetett kalória szorozva 95-tel és szorozva az alvással töltött órák számával.

Az Alvástudomány Amerikai Akadémiája azt javasolja: ha valóban maximalizálni akarjuk az elégetett kalóriák számát alvás közben, érdemes hűvösebbé tenni a szobát.

A pihenésre használt helyiségben egyébként is fontos a sötét és a hűs levegő, valamint a 7-9 órányi alvás. Ilyenkor a leghatékonyabb nemcsak a pihenés, hanem a kalóriaégetés is.

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.